اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیوتروریسم است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیوتروریسم قرار دارد.

دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیوتروریسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار مدیرکل دامپزشکی با وی ضمن تأکید بر اهمیت انکارناپذیر دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام اظهار کرد: امنیت و سلامت غذایی همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، دولت‌ها و مجامع بین‌المللی به ویژه در کشورهای در حال توسعه است و از این رو دامپزشکی در بالا بردن ضریب امنیت غذایی نقش بسیار مهم و موثری دارد.

وی با اشاره به خدمات دامپزشکی کشور عنوان کرد: فعالیت‌ها و تلاش‌های این عزیزان متضمن بهداشت و سلامتی جامعه است.

بیگی با پر اهمیت و موثر دانستن نقش دامپزشکی در حفظ صنعت دامپروری گفت: دامپزشکی با تضمین سرمایه‌های دامی سرمایه‌گذاران این بخش موجب ایجاد اشتغال، تولید و امنیت غذایی جامعه می‌گردد.

بهراد زندیه مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله این اداره کل گفت: با توجه به اتمام کار ساختمانی آزمایشگاه منطقه‌ای دامپزشکی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه در سال آینده که از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان است، صورت گرفته است.

وی افزود: شرایط سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور آذربایجان‌شرقی بسیار عالی بوده و با توجه به توان علمی و تخصصی کارشناسان دامپزشکی استان قادریم امنیت سرمایه‌گذاری در این حوزه را تضمین کنیم.

زندیه اظهار داشت: دامپزشکی با ارائه خدمات خود به دورترین نقاط استان و دامداران روستایی موجب توسعه اقتصادی و ارتقای سطح معیشتی آنان می‌شود.

وی کاهش بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام را در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌منت سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت دانست.

گفتنی است: بیوتروریسم، سوءاستفاده از عوامل میکروبی، ویروسی، انگلی یا فرآورده‌های آنها به منظور ارعاب یا هلاکت انسان‌ها و نابودی دام‌ها و گیاهان است.

عوامل بیوتروریسم معمولا از جمله عوامل ایجادکننده بیماری‌های مهم و خطرناک در انسان بوده و اغلب این عوامل، مشترک بین انسان و دام هستند. در حملات بیوتروریستی از عوامل ویروسی، باکتریایی و انگلی استفاده گردیده است.

معمولا عوامل مورد استفاده در بیوتروریسم در طبیعت یافت می‌شوند که البته برای استفاده از آنها گاها لازم است تا میزان بیماری‌زائی آنها افزایش یابد. گاها این عوامل بیماری‌زا باید در برابر داروها و سموم مقاوم‌سازی شوند تا براحتی در محیط غیر فعال نشوند و حداکثر زیان را وارد کنند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول