اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از اتلاف بیشتر دام‌ها

اکیپ دامپزشکی دشتستان به بوشکان اعزام شد

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان با تایید تلف شدن 40 راس دام در بوشکان گفت: برای جلوگیری از اتلاف بیشتر دام‌ها، اکیپ دامپزشکی دشتستان به بوشکان اعزام شد.

اکیپ دامپزشکی دشتستان به بوشکان اعزام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، امین کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اتلاف 40 راس دام در شهرستان دشتستان اظهار داشت: این دام‌ها که از دام‌های عشایر شهرستان دشتستان بودند به علت مصرف علوفه سمی دچار مسمویت شدند.

رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دام‌های مذکور به دلیل مصرف گیاه کرچک دچار مسمومیت شدند و ناآشنایی دامدار با منطقه سبب اتلاف دام‌های وی شد.

کریمی در همین راستا ابراز داشت: گیاه کرچک از ابتدای رویش تا قبل از به دانه افتادن بسیار سرسبز و برای دام‌ها علوفه‌ای بسیار خوشمزه است.

وی با اشاره به آنکه قدرت عمل گیاه کرچک بسیار سریع است، ادامه داد: مصرف بالای علوفه کرچک بسیار خطرناک است و سبب ایجاد مسمومیت شدید در دام و هلاکت دام‌ها می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت و توانایی‌های بالایی در عرصه دامداری است و دامپزشکی شهرستان دشتستان در راستای همین امر خدمات‌رسانی به دامداران را مد نظر قرار داده و با تمام توان در این راستا گام برمی‌دارد.

رئیس دامپزشکی شهرستان دشتستان عنوان کرد: در راستای رفع مشکل به وجود آمده هم‌اکنون اکیپ دامپزشکی شهرستان دشتستان به محل حادثه اعزام و با توصیه‌های لازم برای خوراندن مایعات زیاد و مواد غذایی مسهل و در صورت نیاز تزریق دارو به دام‌ها برای دفع سموم تلاش می‌کنند.

کریمی بیان داشت: مسمومیت بسیار سریع عمل می‌کند و اکیپ دامپزشکی شهرستان دشتستان با بکارگیری روش‌های متعدد در راستای جلوگیری از اتلاف بیشتر دام‌ها تلاش می‌کند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول