اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

دامپزشکی اردبیل رتبه برتر GIS اپیدمیولوژیک را کسب کرد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از احراز رتبه برتر دامپزشکی اردبیل در سیستم ثبت اطلاعات جغرافیایی واحدهای اپیدمیولوژیک طیور در سطح کشور خبر داد.

دامپزشکی اردبیل رتبه برتر GIS اپیدمیولوژیک را کسب کرد

صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سیستم GIS با عنوان سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های پرندگان و قرنطینه در تحلیل بیماری‌های مختلف طیور، مقابله با بیماری‌ها و کنترل بیماری‌ها مورد استفاده واقع شده و در ارائه آمار بسیار دقیق این بیماری‌ها و اطلا‌ع‌یابی از مسیر بیماری و اطلاع‌رسانی به واحدهای مجاور درگیر بیماری کمک شایانی در کنترل هدفمند بیماری‌های طیور در استان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای کنترل و پایش بیماری‌های طیور در منطقه و به طور کلی مبارزه با بیماری‌های طیور به صورت هدفمند و اطلاع‌رسانی از وضعیت بیماری‌ها در استان‌های همجوار و پیش آگاهی به مرغداری‌های داخل استان نیازمند این سیستم هستیم خاطرنشان کرد: سیستم GIS به صورت آنلاین به سازمان دامپزشکی کشور مرتبط بوده و این سازمان اطلاعات داده شده به سیستم را دقیقا رصد می‌کند.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل به پیشگیری از بیماری‌ها با رعایت مقررات امنیت زیستی در فارم‌های پرورش طیور اشاره کرد و افزود: با رعایت این مقررات و تقویت اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای شیوع بیماری‌های طیور در مزارع پرورش کاهش یافته و صنعت مرغداری استان پویا‌تر خواهد شد.

صالحی اطلاع‌رسانی دقیق، آموزش و بازآموزی به مرغداران و پروش‌دهندگان طیور، کاربرد صحیح واکسن‌ها و مواد ضد عفونی و شیوه‌های صحیح ضد عفونی و کنترل تردد افراد و اصلاح ساختاری در بسیاری از واحدهای پرورش را در مقوله پیشگیری از بیماری‌های طیور بسیاری موثر دانست و این اصول را از مهمترین اصل‌های امنیت زیستی عنوان کرد.

این مسئول بیان داشت: در راستای کنترل بیماری‌های طیور پایش و نمونه‌برداری به صورت مرتب از واحدهای پرورش انجام می‌شود به طوری که از ابتدای سال جاری 5 هزار و 826 نمونه‌برداری از واحدهای پرورش طیور انجام شده است.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل یادآور شد: در زمینه مبارزه با بیماری احتمالی آنفلو‌آنزای فوق حاد طیور از 2 هزار و 355 روستا بررسی به عمل آمده و از یک هزار و 541 واحد مرغداری صنعتی نمونه‌برداری شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه بیماری طیور کاملا تحت کنترل است و مشکل حادی از نظر این بیماری‌ها در سطح استان وجود ندارد تصریح کرد: صنعت طیور استان بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به ویژه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته به طوری که این استان در حال حاضر از استان‌های مطرح در زمینه تولید جوجه یکروزه کشور است.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر پنج واحد کارخانه جوجه‌کشی، پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور و بیش از 350 مرغداری صنعتی اعم از گوشتی، تخمگذار، مادر گوشتی و مادر تخمگذار در سطح استان وجود دارد که اطلاعات تمامی این واحدها در سیستم GIS ثبت شده است.

انتهای پیام/صا10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول