اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد:

راه نجات سینما گسترش این هنر در جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد گفت: راه نجات و بازگشت سینمای ما به دامن مردم و گسترش این هنر در منطقه و جهان اسلام، مورد توجه قرار دادن مضامین ارزشی و فرهنگ خاص بومی این کشور اسلامی است.

راه نجات سینما گسترش این هنر در جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4 ـ اترک در خراسان شمالی، سیدعلیرضا سجادپور وجود استعدادهای فراوان هنری در کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به عدم تمرکز سینما در پایتخت کمک کند، جشنواره‌های منطقه‌ای است.

وی اضافه کرد: جشنواره سینمای جوان مقدمه شکل‌گیری سینمای فاخر ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

سجادپور تصریح کرد: پوشش استعدادهای جوان، فعال بودن دفاتر سینمای جوان در استان‌ها و ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با این استعدادها در هر استان سبب شده تا این جشنواره به مهم‌ترین جشنواره استانی و بومی کشور تبدیل شود.

وی یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای فیلم‌سازان جوان ایجاد انگیزه‌ می‌کند را وجود یک ویترین برای عرضه محصولات آنها دانست و گفت: جشنواره فرصت بسیار مهمی برای نمایش آثار است چرا که یک رقابت سالم، جذاب و پرشور و فرهنگی در آن رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: آشنا شدن دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران با استعدادهای مختلف پس از تماشای آثار و محک زدن توانایی‌ها و دادن خط فکری مناسب به فیلم‌سازان به شرط مدیریت و داوری درست از دستاوردهای برگزاری این جشنواره است.

مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از تغییرات مثبت محتوایی سینمای جوان در مجموعه آثار ارائه شده در جشنواره‌های مختلف در سال‌های اخیر بیان داشت: سینمای آیندهٔ ما از این جوان‌ها باید تغذیه شود و به مدیران فرهنگی مناطق و فیلم‌سازان توصیه می‌کنم تا گرایش‌های مضمونی و ارزشی را در آثار خود بسیار جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: سینما تنها جایی برای مانور در ساختار و فرم‌گرایی نیست، بلکه مسئله مهم در این هنر مضمون پیام و حرفی است که در آثار بیان می‌شود.

سجادپور تصریح کرد: راه نجات و بازگشت سینمای ما به دامن مردم و جامعه و رشد و تعالی آن در جهان، نفوذ و گسترش این هنر در منطقه و جهان اسلام و مورد توجه قرار دادن مضامین ارزشی و فرهنگ خاص بومی این کشور اسلامی است.

وی یادآور شد: با بهره‌گیری از ارکان اعتقادی و فرهنگی و عناصری که موجب تمایز جدی جامعه ایران با جهان شده است و آن را به قطب فرهنگی، فکری و اجتماعی تبدیل کرده همچنین با به کارگیری مضامین دینی و مورد توجه قرار دادن این مضامین در تولید آثار، قطعاً می‌توانیم سینمای جهانی داشته باشیم.

مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ما به شرطی جهانی می‌شود که کاملاً ایرانی و بر اساس منافع ملی و ویژگی‌ها و خصایص فرهنگی و اعتقادی ما باشد.

وی در ادامه تولید فیلم کوتاه و سینماگران جوان در این عرصه را خالقان آثار فاخر بلند سینمایی در آینده برشمرد و برگزاری این جشنواره و برنامه‌هایی از این دست را مقدمه‌ای برای ورود و حضور مستمر در این عرصه عنوان کرد.

سجادپور تصریح کرد: در هیچ کجای دنیای این‌گونه نیست که تمام هنرمندان سینمای جوان به سرعت به سینمای حرفه‌ای وارد شوند چرا که سینمای حرفه‌ای آنقدر ظرفیت ندارد، البته این اتفاق می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای قلمداد شود.

یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4ـ اترک در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه، عکس و پوستر فیلم 21 تا 23 اسفند سال جاری با حضور استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول