اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان خبر داد

افزایش 100 کانون فرهنگی هنری مساجد در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از افزایش 100 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان تا پایان امسال خبر داد.

افزایش 100 کانون فرهنگی هنری مساجد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان به مناسبت 18 اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حضور مردم در انتخابات 12 اسفند را ستودنی خواند و اظهار کرد: نعمت بزرگ حضور مردم در  عرصه سیاسی انتخابات نشان از عمق بصیرت بالای آنان است و این حضور حداکثری نشان می‌دهد که مردم اعتقاد کاملی به رهبر و نظام اسلامی دارند.

 

میمنت‌آبادی با تأکید بر ایجاد تعامل دوسویه و همراهی مردم و مسئولان اضافه کرد: فضای خدمت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در استان کردستان به گونه‌ای است که باید نوع تعاملات مستدام باشد و می‌طلبد مسئولان استان در هر حد توان در پاسخگویی به مردم کردستان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و حق مردم را آن گونه که شایسته است، ادا کنند.

 

* قرآ‌ن‌محوری اساس فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

وی در ادامه محور اصلی فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سال‌جاری را بر مبنای قرآن و در بستر مسجد عنوان کرد و افزود: این خواسته به عنوان سیاست اصلی ظهور و بروز خوبی در استان داشته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در ادامه بیان کرد: در سال‌جاری اهداف قرآنی و معنوی در بخش‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی و هنری استان لحاظ شده است.

میمنت‌آبادی از افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و موسسأت قرآنی در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: طبق قرارداد منعقد شده با دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، سهمیه امسال استان در تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد 60 کانون بود که تأسیس 40 کانون دیگر نیز از محل اعتبارات ملی و استانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی اعلام کرد: تا پایان امسال 100 کانون فرهنگی و هنری مساجد بر تعداد کانون‌های استان افزوده خواهد شد که تاکنون 90 کانون آن ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به تأسیس 6 موسسه قرآنی در استان اضافه کرد: سهمیه امسال استان تأسیس 5 موسسه قرآنی بود و هم‌اکنون پرونده دو موسسه قرآنی دیگر در دستور کار قرار دارد.

* اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار به کانون‌های مساجد کردستان

میمنت‌آبادی در ادامه از اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: این میزان اعتبار برای تجهیز، تکمیل و بهسازی کانون‌ها اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: سهم بخش قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اعتبارات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سال‌جاری 500 میلیون تومان بود که 30 درصد از این اعتبارات برای کانون‌های فرهنگی و هنری استان تخصیص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان سهم شهرستان‌ها در تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری را 60 به 40 درصد عنوان کرد و گفت: این نسبت در سطح روستاها به میزان 60 درصد بوده است.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول