اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران

کانون‌های مساجد نماد وحدت در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان نماد حفظ وحدت در جامعه اسلامی و بهترین عنصر برای جذب جوانان یاد کرد.

کانون‌های مساجد نماد وحدت در جامعه هستند

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در آستانه (18 اسفند) سالروز تشکیل کانون فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: مسجد بهترین پایگاه برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی است و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهترین عنصر برای جذب جوانان محسوب می‌شود، که توجه به این مراکز مهم ضروری است. 

وی با اشاره به کارکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، عنوان کرد: کارهای فرهنگی با ایجاد انگیزه و رغبت بستر حضور جوانان را در مسجد فراهم می‌آورد و آنان را به تقوا، نماز و بندگی خدا نزدیک می‌کند. 

ابراهیمی با بیان تلاش دشمنان در تهاجم فرهنگی، ادامه داد: بالا بردن بار فرهنگی، اعتقادی و دینی جوانان در عصر حاضر از وظایف ذاتی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که باید به این بخش از کارکرد کانون توجه ویژه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: افزایش بصیرت، دوری از شعارگرایی، ایجاد تعاون و همکاری از مهم‌ترین کارکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی گفت: کانون‌های مساجد با ایجاد وحدت و انسجام در اقشار مختلف به ویژه جوانان اقتدار، پیروزی و عزتمندی مسلمانان را تقویت کرده و پایه اعتقادی جوانان را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی مستحکم‌تر می‌سازد. 

ابراهیمی متذکر شد: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش کنند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع و پربار، نونهالان و نوجوانان را برای انس با مساجد ترغیب کنند.

این مسئول اذعان داشت: باید تلاش کرد تا فضای فرهنگی و هنری مساجد با حضور جوانان و یاری جستن از پیشکسوتان امور مساجد مکانی معنوی باشد تا شهروندان یا ساکنان آن محدوده فعالیت‌های موثر انجام دهند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول