اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

کانون‌های مساجد بازوی شورای فرهنگ عمومی باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند بازوی شورای فرهنگ عمومی این استان باشند و در مسیر تحقق مصوبات این شورا گام بردارند.

کانون‌های مساجد بازوی شورای فرهنگ عمومی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی بعد از ظهر امروز در مراسم سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس که در شیراز برگزار شد، با اشاره به جنگ تمام عیار فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: باید برای پیروزی در این جنگ جبهه‌های فرهنگی تشکیل شود که سربازان این جبهه‌ها در کانون‌های فرهنگی مساجد تربیت می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: در این جنگ فرهنگی بیشتر از امکانات به نیروی انسانی مومن و متعهد نیاز داریم.

عالیشوندی ابراز داشت: کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند بازوی شورای فرهنگ عمومی این استان باشند و در مسیر تحقق مصوبات این شورا گام بردارند.

وی با تاکید بر احیای سنت‌های حسنه در مساجد افزود: سنت‌هایی مانند همیاری و همکاری، امر به معروف و نهی از منکر که از مساجد توسعه یافته است باید به طور مجدد احیا شود.

عالیشوندی با اشاره به اقدامات جدید کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد برای حضور در عرصه‌های جدید فرهنگی ابراز داشت: دشمن در سه دهه گذشته به دنبال از بین بردن قدرت نرم انقلاب اسلامی با کمک قدرت سخت خود بود اما هنگامی که دید این قدرت نظام، در میان ملت‌های مسلمان و مستضعف دنیا متبلور و موثر شده است، تلاش کرد از راه‌های دیگر به مقابله بپردازد.

وی ورود استکبار به عرصه قدرت نرم را یادآور شد و گفت: آن‌ها می‌خواهند افکار و باور ملت‌ها به ویژه ملت ایران را هدف قرار دهند و در این راه از ابزارهای متنوع فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استفاده می‌کنند تا انسان‌ها و جوامع را از اهداف متعالی خود باز دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تشریح نحوه ورود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عرصه مقابله با جنگ نرم، تصریح کرد: همان‌طور که مساجد در 33 سال گذشته همواره در خط مقدم مقابله با فتنه‌ها علیه نظام بوده است، می‌خواهیم با بهره‌گیری از ابزارها و دانش نوین، این پیشگامی را حفظ کنیم.

این مقام فرهنگی ورود به عرصه تولیدات نرم‌افزاری توسط مراکز دیجیتال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ضروری دانست و گفت: ایمان و اعتقادی که در مساجد برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی وجود دارد در صورتی که با ابزارهای نوین همگام شود نتایج مهمی در پی دارد.

وی در پایان گفت: افرادی مانند شهید آوینی با کمترین امکانات و به لطف اعتقادات مذهبی گونه‌هایی در آثار هنری خلق کردند که امروز در معتبرترین دانشگاه‌های سینمایی جهان تدریس می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول