اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد

تاسیس بیش از 3 هزار کانون در مساجد کشور

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از تاسیس 3 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور در سال جاری خبر داد.

تاسیس بیش از 3 هزار کانون در مساجد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، عبدالحسین آل‌محمد در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد نقش بسیار مؤثری در جذب جوانان به مسجد دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد کانون 50 کانون در جوار مصلاهای کشور راه‌اندازی شده است افزود: همچنین امسال 250 کانون تخصصی جدید با موضوعات متنوع و پرکاربرد نیز در سطح مساجد راه‌اندازی شد.

معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از تاسیس کانون در زندان‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مساجد برای این اماکن علمی و آموزشی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی بهره جست.

آل‌محمد ادامه داد: طرح‌های ملی مانند تلاوت نور و اندیشه‌های آسمانی از طرفداران ثابتی در مساجد برخوردار است و این طرح‌ها که از سوی ستاد عالی مساجد طرح‌ریزی شد اکنون با اقبال گسترده‌ای بین افراد جامعه مواجه است.

وی افزود: تشکیل هسته‌های پژوهشی، توزیع کتب، راه‌اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال، طرح انسجام اطلاعات کانون‌ها، طرح 1445، همایش ائمه جماعات و جشن‌های رضوی از دیگر فعالیت‌های ستاد است.

در ادامه این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: بحث کیفی کانون‌ها بسیار مهم است و علاوه بر توسعه کمی باید به کیفیت نیز توجه ویژه داشت.

مصطفی مشایخی به رتبه‌بندی کانون‌ها به جهت فعالیت، امکانات و اعضای فعال برای کمک‌رسانی به آنها تاکید کرد و افزود: حمایت کانون‌ها در حوزه معنوی بسیار مهم‌تر از حمایت‌های مادی است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول