اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان

3 اثر تولیدی کانون‌های مساجد کرمان رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: 18 اسفند ماه جاری با تقدیر از فعالان عرصه مساجد، 3 اثر تولیدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان رونمایی می‌شود.

3 اثر تولیدی کانون‌های مساجد کرمان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی رضایی ظهر امروز در نشست خبری سالروز تأسیس کانون‌های مساجد با اشاره به اینکه مسجد پایگاه عبادت و سیاست است، اظهار داشت: در کانون مساجد با محوریت مسجد به مباحث معنوی و دنیوی در آن پرداخته می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: مسجد در جایگاه و متن اسلامی یک هویت زیبا و سرزنده جامعه است و کانون مساجد بر اساس همین هویت وارد شده و کارهایی در حوزه هنری و فرهنگی باید انجام دهد، اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده‌ایم.

رضایی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری توسط کانون‌های مساجد کرمان در پوشش روستاها ابراز داشت: در سطح استان کرمان در مجموع 400 کانون فرهنگی هنری داریم که 240 مورد آن در روستاها هستند.

وی تصریح کرد: 120 کتابخانه در جوار مساجد فعال هستند و 290 کتابخانه باز در شبستان‌های مساجد داریم.

رضایی گفت: طی دو سال اخیر در بحث رویکردهای تخصصی در حوزه کانون مساجد 20 کانون تخصصی با 20 عنوان موضوع فعال شد. 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان عنوان کرد: در بحث قرائت قرآن در مساجد، یک هزار و 500 مسجد در این طرح ثبت‌نام کردند و بعضی از این مساجد تلاوت روزانه را انجام می‌دهند

وی با اشاره به راه‌اندازی 21 خانه نور مختص به تلاوت قرآن تصریح کرد: طی دو سال اخیر 60 هسته پژوهشی را راه‌اندازی کرده‌ایم که 300 پژوهشگر مسجدی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

رضایی ابراز داشت: در بحث آموزش قرآنی حدود 30 هزار نفر ساعت آموزش داشته‌ایم و  2 هزار نفر در کلاس‌های آموزشی مختلفی شرکت کرده‌اند.

وی گفت:طی سال جاری طرح قرآنی 1445 را اجرا کردیم و توزیع بیش از 3 هزار جلد قرآن مجید و 150 دوره تفسیر در مساجد داشتیم.

رضایی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی افزود: جشنواره قرآنی با حضور 100 نفر از منتخبان کانون‌ها در سراسر استان، 13 گروه سرود و 200 نفر از اعضای کانون‌ها برگزار شد.

وی بیان داشت: طی سال جاری افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی قرآنی و 9 کتابخانه عمومی را داشتیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان اظهار داشت: 18 اسفند ماه جاری طی مراسمی در یکی از مسجدهای کرمان از فعالان عرصه مسجد تقدیر و سه اثر تولید شده کانون مساجد رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول