اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

کانون‌های مساجد قزوین جزو 10 کانون برتر کشور است

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی هنری استان قزوین گفت: کانون‌های مساجد استان قزوین در دولت نهم و دهم جزو 10 کانون برتر کشور است.

کانون‌های مساجد قزوین جزو 10 کانون برتر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی سه‌شنبه شب در نشست خبری اظهار کرد: کانون‌های مساجد استان قزوین در دولت نهم و دهم جزو 10 کانون برتر کشور است و در سال 89 رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد استان قزوین در مجموع حدود 9 هزار نفر عضو دارند که این آمار با توجه به تغییرات مدت اوقات فراغت تغییر می‌کند.

رمضانی از برگزاری یادواره شهدا، دوره آموزشی طرح‌نویسی و انتشار نشریات تجربی به عنوان کارنامه‌های حوزه مطبوع خود در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم زیارت ناحیه مقدسه در عصر روز عاشورا در پنج مسجد استان و با استقبال 850 نفر از عزاداران بخش دیگری از فعالیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد در سطح استان قزوین، جشنواره‌های ملی برگزار کرده که جشنواره مقاله پژوهشی با موضوع محبت از نگاه امام هادی (ع) نمونه‌ای از این قبیل برنامه‌هاست که به 10 نفر از برترین‌های این جشنواره جوایزی اهدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تقویت، تلاش و توسعه را اصول و سیاست‌های کلی حوزه مطبوع خود در سال آتی برشمرد و گفت: تقویت فعالیت‌های قرآن‌محور، تلاش برای توزیع مناسب اقدامات فرهنگی با رویکرد عدالت و پیشرفت، توسعه اطلاع‌رسانی دینی و فرهنگی، توسعه و تعمیق فعالیت‌های محتوایی و نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مبنای کار این نهاد را در سال‌ آتی تشکیل می‌دهد.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: 80 مورد از کانون‌های استان قزوین، روستایی و 86 مورد آن شهری هستند و در سال آتی مبنای کار این نهاد ارائه خدمات بیشتر به منظور توسعه کانون‌های روستایی است.

رمضانی مصلی‌ها را رکن اصلی ارتباط با مردم در روزهای جمعه برشمرد و تشریح کرد: کانون‌های مساجد علاوه بر حضور در مصلی‌ها، حضور جدی در دانشگاه‌ها و مساجد آنها را به عنوان دومین رویکرد جدی خود در دستور کار دارند تا با کمک دانشگاهیان، ارتباط میان بخش آموزشی، مسجد و خانواده به منظور زمینه‌سازی برای تحقق جامعه اسلامی به همراه ایمان، تقوا و پیشرفت تسهیل شود.

وی در خصوص برنامه‌های این کانون در سالروز تأسیس این نهاد اذعان کرد: روز 20 اسفند ماه در مراسمی در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) از فعالان این عرصه تجلیل می‌شود و افتتاح کانون تخصصی فاطمیه در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهر محمدیه از دیگر برنامه‌های این روز است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول