اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی صورت گرفت

بودجه یک میلیارد و 500 میلیونی برای تأسیس کانون‌های مساجد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: در دو سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تأسیس کانون‌های مساجد منظور شده که بخشی از این اعتبار برای خرید تجهیزات و بخشی برای فعالیت‌های فرهنگی این کانون‌هاست.

بودجه یک میلیارد و 500 میلیونی برای تأسیس کانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت نوزدهمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی اظهار داشت: 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در استان است که به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و مصوبه سال 72 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رقم خورده است.

وی خاطرنشان کرد: طولی نکشید که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأسیس و بیش از 500 کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح شهر در سال 89 و 90 تأسیس شد.

جعفری افزود:‌ با افتتاح این 500 کانون شاهد رشد دو برابری کانون‌‌ها نسبت به قبل هستیم ضمن اینکه دولت، ‌استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این موضوع اتفاق نظر داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی یادآور شد: این 500 کانون عمدتاً در مناطق روستایی واقع شده و حامل پیام‌های فرهنگی و انقلاب اسلامی هستند که به عنوان پیشانی فعالیت‌های فرهنگی در جامعه فعالیت می‌کنند.

وی تشکیل 500 کانون را در نواحی شهری، ‌روستایی، ‌حاشیه شهرها و شهرهای کوچک استان عنوان کرد و گفت: استان خراسان‌رضوی با پیشینه متمدن، ‌فرهنگ‌مدار و ریشه‌دار دارای استعدادها و فعالان بی‌نظیر فرهنگی است.

جعفری از فعالیت فرهنگی جوانان فهیم رشد یافته و ارزش‌مدار در متن مساجد با ظرفیت بالقوه در موضوعاتی فرهنگی به نیکی یاد کرد و افزود: در سال 91 مجدداً 850 کانون دیگر به کانون‌های مساجد استان اضافه می‌شود و با محقق ‌شدن این موضوع در ایران بهترین رتبه را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در قانون پنج ساله توسعه باید 20 درصد مساجد را دارای کانون‌های فرهنگی هنری شوند ولی امید بر این داریم که ما بالاتر از حد نصاب‌ها فعالیت داشته باشیم.

وی نیروی انسانی را اساس هر ساختار،‌ نهاد و تشکل خواند و گفت: هدف از ایجاد کانون‌های فرهنگی صرف به تأسیس آنها نیست بلکه گردآوری جمعی از افراد زبده، ‌متخصص و مؤمن در یک مکان برای بهره‌وری فرهنگی بهترین دلیل برای این کار است.

وی ادامه داد: بخشی از کانون‌های مساجد باید به مناطق برخوردار شهر اضافه شود، چرا که در مناطق بالای شهر تهاجم فرهنگی موج می‌زند و ما برای مقابله با این امر باید حرکات وسیعی داشته باشیم.

جعفری فعالیت‌های کانون‌های مساجد سبزوار و نیشابور را زیر نظر دبیرخانه مستقل این شهر عنوان کرد و گفت: از مجموع کانون‌های حاضر 80 درصد را کانون‌هایی با رویکرد روستایی و 20 درصد مابقی را کانون‌های شهری تشکیل داده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: از مجموع هزار و 114 باب کانون فرهنگی در استان 655 کانون فقط روستایی هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول