اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افزایش مشارکت 21.48 درصدی در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز

فرماندار تبریز جزئیات منتشر نشده انتخابات تبریز را تشریح کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تبریز جزئیات منتشر نشده انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد.

فرماندار تبریز جزئیات منتشر نشده انتخابات تبریز را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی عصر امروز در جمع فعالان خبری و تعدادی از اعضای کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات مرکز حوزه انتخابیه تبریز در خصوص جزئیات و آمار و ارقام انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرکز حوزه انتخاباتی تبریز توضیحات جامعی ارائه کرد.

فرماندار تبریز ضمن قدردانی از حضور پرشور و موثر مردم در تعیین آینده کشور گفت: 12 اسفند چکیده چند ماه تلاش و برنامه‌ریزی بود و مردم جدا از جناح‌بندی‌ها و ائتلاف‌ها و تفکرات سیاسی در انتخابات نهم بطور چشمگیر حضور یافتند و بر اساس مصالح مورد توجه، انتخاب خود را انجام دادند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر در خصوص مشارکت مردم در انتخابات این حوزه گفت: میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز، طبق آمار سرشماری سال 90، نسبت به دوره قبل (انتخابات مجلس هشتم) با افزایش حدود 21.48 درصدی همراه بوده که این امر نشان‌دهنده عمق آگاهی و بصیرت مردم هوشیار و فهیم شهرستان تبریز است.

وی درصد افزایش مشارکت مردم به تفکیک در شهرستان‌های اسکو و آذرشهر را به ترتیب  حدود 13.11 درصد و 15.25 درصد اعلام کرد. 

چمنی گفت: در ساعات برگزاری انتخابات در هیچکدام از شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه با مشکل خاصی روبه‌رو نشدیم و روند انتخابات با کمال نظم و انضباط برگزار شد.

فرماندار تبریز افزود: پس از اتمام ساعت رای گیری، بلافاصله کار شمارش آرا در این حوزه آغاز شد و بعد از حدود 24 ساعت آرا شمارش شده و پس از تطبیق و بازبینی چند باره لیست‌ها، نتایج اعلام شد.

چمنی گفت: از آنجا که هنوز سه کرسی مجلس برای این حوزه انتخابیه خالی است، شش کاندیدایی که بالاترین آرا را کسب کرده بودند به عنوان راه یافتگان به مرحله دوم معرفی شدند تا سه نفر از آنها با رای مردم در دور دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه به عنوان نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر وارد مجلس نهم شوند.

فرماندار تبریز همچنین مجموع آرائ ماخوذه در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز را حدود 531 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در این حوزه انتخابیه در شهرستان آذرشهر  بیش از 50 هزار و 800 و در شهرستان اسکو 40 هزار و 600 رای در انتخابات شرکت کرده و آرای خود را به صندوق‌های منظور شده ریخته بودند.

فرماندار تبریز (آرای ماخوذه) در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را 622 هزار رای اعلام کرد. 

فرماندار تبریز در ادامه از تلاش موثر رسانه‌ها در این مدت قدردانی کرد و نقش آنان را در خلق حماسه‌ای دیگر در جریان انتخابات مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول