اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با مردم تبریز در 12 اسفند خلق شد

تکمیل شور ملی با حضور رسانه‌ها در صحنه انتخابات

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تبریز ضمن قدردانی از اقدام به یادماندنی مردم کشور به ویژه مردم حوزه تبریز در خلق حماسه 12 اسفند، اصحاب رسانه تبریز را تکمیل‌کننده این حماسه در شهر دانست.

تکمیل شور ملی با حضور رسانه‌ها در صحنه انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی ظهر امروز در جمع فعالان دست‌اندرکار اطلاع‌رسانی در زمینه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تبریز، از تلاش موثر رسانه‌ها در این مدت تقدیر کرد و آن را حماسه‌ای دیگر در مدت انتخابات دانست.

وی گفت: نقش بی‌همتای رسانه‌ها در تهییج احساسات پاک مردم نسبت به موقعیت حساس و ویژه‌ای که در آن واقع شده‌ایم به شکلی کامل و لحظه به لحظه اتفاق افتاد و بسیار موثر بود.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به پوشش گسترده خبری صورت گرفته از سوی تمام رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و الکترونیکی از جمله صدا و سیما و روزنامه‌های محلی در سطح شهر در روز برگزاری انتخابات افزود: هرچند مدت‌ها قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی در این حوزه و در سراسر کشور، رسانه‌های مکتوب با انتشار مطالب و گزارش‌های مختلفی به گرم شدن بازار انتخابات در شهر کمک می‌کردند اما همزمان با آغاز تبلیغات و با توجه به محدودیت‌های قانونی در زمینه تبلیغات محیطی، روزنامه‌ها و مجله‌ها نقش مهمی در معرفی کاندیداها ایفا کرده و با اطلاع‌رسانی دیدگاه‌ها و برنامه‌های افراد، فضای شهر را به معنای واقعی «انتخاباتی» کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای برای پوشش اخبار لحظه به لحظه انتخابات در روز برگزاری اعلام آمادگی کردند و با هماهنگی‌های صورت گرفته، در چند مرحله برای این افراد کارت شناسایی معتبر برای حضور در شعبات صادر شد.

به گفته فرماندار شهرستان تبریز، در این مدت برای حدود 106 خبرنگار و عکاس روزنامه، مجلات و خبرگزاری‌ها همچنین 20 اکیپ برنامه‌ساز صدا و سیمای استان کارت شناسایی صادر و امکان حضور در شعبات و در سطح شهر و میان رای‌دهندگان هماهنگ شد.

چمنی، حضور گسترده و چشمگیر اصحاب رسانه در شعبات مختلف اخذ رای و پوشش مستقیم و سریع اخبار انتخابات همچنین اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور را که از طریق فرمانداری شهرستان تبریز به شکل مستقیم برای رسانه‌ها مخابره می‌شد، شایسته قدردانی دانست و گفت: با این پوشش گسترده خبری، همشهریان ارجمند ما با مشکلی در رابطه با رای دادن مواجه نشدند و حتی توانستند از آخرین تحولات این انتخابات و تصاویری از نقاط مختلف شهر مطلع شوند.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به بررسی کمیت و کیفیت اخبار منتشر شده در زمینه انتخابات در هر یک از نشریات و خبرگزاری‌های شهر برای انتخاب «رسانه برتر انتخاباتی تبریز»، ابراز امیدواری کرد این همکاری گسترده در مدت برگزاری تبلیغات انتخاباتی و برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم در تبریز نیز ادامه یابد و شاهد دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار درست و قابل اعتماد باشیم.

چمنی همچنین از عکاسان دعوت کرد با ارسال تصاویر ثبت شده خود از روز انتخابات در انتشار مجموعه عکس «خاطراتی از انتخابات» همکاری کرده و در روند انتخاب بهترین عکس‌های انتخاباتی مشارکت کنند تا این فضای همکاری رسانه‌ای تا زمان برگزاری دور دوم انتخابات که طبق پیش‌بینی‌ها در هفته آخر فروردین‌ماه سال آینده یا هفته‌های اول اردیبهشت 1391 خواهد بود، استمرار یابد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول