اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو نظام پزشکی رشت:

طرح پزشک خانواده ملی اجرا شود

خبرگزاری فارس: عضو نظام پزشکی شهرستان رشت گفت: طرح پزشک خانواده باید طبق دستورالعمل‌های ویژه، دقیق و علمی به صورت ملی اجرا شود.

طرح پزشک خانواده ملی اجرا شود

صادق جعفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به اجرای پزشک امین توسط تامین اجتماعی به صورت پایلوت در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت می‌خواهد طرح پزشک خانواده را گسترش دهد و تمام مناطق و شهرها زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

وی اجرای طرح پزشک خانواده با عنوان پزشک امین توسط تامین اجتماعی در گیلان را نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها با مراجعه به پزشک امین تشکیل پرونده می‌دهند و بیمار برای معالجه وجهی پرداخت نمی‌کند.

جعفرپور با بیان اینکه مراجعه خانواده‌ها به پزشکان در طرح پزشک امین دارای تعداد مشخصی است، تصریح کرد: پزشکان با توجه به قراردادی که با تامین اجتماعی منعقد می‌کنند، می‌توانند برای تعداد 2 هزار تا 4 هزار و 500 نفر پرونده تشکیل دهند و شرایط برای هر گروه متفاوت است.

عضو بسیج جامعه پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: پزشکانی که تا سقف دو هزار بیمار با تامین اجتماعی قرارداد منعقد می‌کنند می‌توانند بیماران دیگر بیمه‌ها و بیماران آزاد را ویزیت کنند. پزشکانی که برای ویزیت تعداد بیشتری از خانواده‌ها‌ با بیمه تامین اجتماعی قرارداد منعقد می‌کنند دیگر نمی‌توانند بیماران بیمه‌های متفرقه و آزاد را ویزیت کنند.

جعفرپور به نحوه پرداخت حق ویزیت پزشکان از طرف تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: به ازای هر نفر سرانه‌ای به پزشک پرداخت می‌شود.

عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران، پرداخت دیرهنگام حق ویزیت پزشکان توسط تامین اجتماعی را از مشکلات خواند و ابراز داشت: تامین اجتماعی در حال به‌روز کردن پرداخت‌های خود است تا طرح پزشک امین اجرایی شود.

وی، روند ثبت‌نام پزشکان و خانواده‌های زیر پوشش تامین اجتماعی در طرح پزشک امین در گیلان را مناسب توصیف کرد و بیان داشت: خانواده‌ها در این طرح پزشک خود را انتخاب می‌کنند.

جعفرپور همگانی کردن پزشک خانواده را از اهداف دولت نامید و اذعان داشت: طرح پزشک خانواده باید طبق ضوابط اصولی و منطقی در سراسر کشور اجرایی شود اما در حال حاضر تنها یک سازمان می‌خواهد این امر را انجام دهد.

عضو نظام پزشکی شهرستان رشت با بیان اینکه دارندگان بیمه‌های خدمات درمانی، نیروهای مسلح، بانک‌ها و ... نمی‌توانند در طرح پزشک امین شرکت کنند، یادآور شد: طرح پزشک خانواده باید طبق دستورالعمل‌های ویژه، دقیق و علمی و به صورت ملی اجرا شود.

وی اجرای طرح پزشک خانواده به صورت ملی را دارای مقبولیت برای بیماران و جامعه پزشکی دانست و تصریح کرد: اگر تامین اجتماعی این طرح را به تنهایی انجام دهد، پزشکان عمومی ضربه می‌بینند.

جعفرپور بر تجمیع تمام بیمه‌ها حول بیمه همگانی تاکید کرد و افزود: سیستم ارجاع که مهم‌ترین مسئله در پزشک خانواده است باید نهادینه شود.

عضو بسیج جامعه پزشکی گیلان با اشاره به اینکه طرح پزشک امین به صورت عام نیست، بیان داشت: طرح پزشک امین تمام اقشار جامعه را زیر پوشش قرار نمی‌دهد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول