اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

پزشک خانواده در محلات اردبیل اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طرح پزشک خانواده با توجه به موفقیت اجرایی در حوزه روستایی در مناطق شهری و محلات مختلف اردبیل برگزار می‌شود.

پزشک خانواده در محلات اردبیل اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه شورای سلامت و بهداشت اردبیل اظهار داشت: در قالب این طرح قرار است محلات داخل شهر اردبیل تقسیم‌بندی شده و به تعداد جمعیت تعیین شده پزشک به کارگیری شود تا بتوانیم این طرح را به شکل شایسته به مرحله اجرا بگذاریم.

وی با بیان این‌که این طرح در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان با موفقیت اجرایی شده است، تصریح کرد: ادامه روند اجرایی این طرح را مثبت ارزیابی می‌کنیم و انتظار می‌رود شکل‌گیری و عملی شدن آن موفقیت‌هایی را در حوزه بهداشت و سلامت به دنبال داشته باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل خاطر نشان کرد: این طرح در سه سطح خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی انجام شده و قرار است شایسته‌ترین خدمات حوزه سلامت به مخاطبان ارایه شود.

پورفرضی اضافه کرد: در این طرح مناطق شهری اردبیل به محلات با تعداد جمعیت 10 هزار نفری تقسیم شده و در هر محله چهار پزشک به کارگیری می‌شود.

این مسئول میانگین اختصاص پزشک را برای دو هزار و 500 نفر یک پزشک عمومی اعلام کرد و ادامه داد: این پزشکان کار ارجاع را به مراکز تخصصی‌تر انجام می‌دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در قالب این طرح سرانه اعطایی به اهالی محلات در قالب طرح پزشک خانواده یک هزار و 750 تومان است.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اگر افرادی دارای ریسک بالای بیماری در درمانگاه‌های اجرای این طرح ثبت‌نام کنند سهمیه بیشتری به این مراکز پرداخت می‌شود.

پورفرضی در ادامه افزود: 10 درصد هزینه‌ها مربوط به اداره مطب به این مراکز و درمانگاه‌ها به فعالان این بخش پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح سبب می‌شود تا مردم دسترسی آسانی به پزشک مختص خود داشته و با اجرای این طرح ویزیت پزشکان در سطح اول رایگان و داروها نیز به همین صورت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

پورفرضی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف فراگیر شدن مباحث بهداشتی و توجه به سلامت جامعه مورد اهتمام و دقت لازم است و افراد جامعه باید از ثمرات آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که بیماران از سطح یک به سطح دو ارجاع داده شدند، زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

پورفرضی خواستار همکاری تمام ارگان‌ها و سازمان‌های دارای درمانگاه برای تخصیص ساختمان‌های درمانگاه‌های خود برای اجرای این طرح شد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در استان اردبیل نیز موفقیت‌های خوبی در اجرای این طرح داشته‌ایم و به نظر می‌رسد اجرای آن در مناطق شهری نیز ثمرات مؤثری را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول