اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی کرمان:

افزایش معاینه طرح پزشک خانواده غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان گفت: هرگونه افزایش معاینه دریافتی از بیماران در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت که دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی دارند، غیرقانونی است.

افزایش معاینه طرح پزشک خانواده غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه خدمات درمانی استان کرمان، محمد جعفری در جلسه با پزشکان خانواده خصوصی کرمان در پاسخ به موارد مطرح شده توسط نماینده‌های پزشکان خانواده خصوصی، هرگونه افزایش معاینه دریافتی از بیماران در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت که دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی دارند را غیرقانونی دانست.

وی با تشکر از تلاشگران عرصه سلامت که برای سلامت جامعه بزرگ روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت ارائه خدمت می‌کنند، اظهار داشت: سلامت تنها دارایی فقراست که پزشکان خانواده برای آن می‌جنگند و از علم و دانش خود برای سلامت مردم هزینه می‌کنند.

جعفری اجرای طرح پزشک خانواده را با وجود کاستی‌های آن موفق دانست و افزود: نظام ارائه خدمات بر اساس سطح‌بندی خدمات و پزشک خانواده در کشورهای توسعه یافته اجرا شده و سیاست‌مداران با توجه به موفقیت این طرح در برنامه پنجم توسعه، گسترش پزشک خانواده به شهرهای بالای 20 هزار نفر را مد نظر قرار دادند تا سیستم جامعه‌نگر به جای فردنگر در نظام سلامت کشور تزریق شود.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پزشک خانواده را اصلاح شاخص دسترسی نام برد و تصریح کرد: این شاخص همیشه محل چالش بوده است که برای این مهم فعال بودن مطب و دسترسی مالی و فرهنگی دارای اهمیت است.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان پیشگیری را رسالت اصلی طرح پزشک خانواده دانست و گفت: با آموزش‌های بهداشتی لازم، مدیریت ارجاع، تشکیل پرونده سلامت و مدیریت اطلاعات می‌توانیم قبل از درمان سلامت مردم را مدیریت کنیم.

عباس کامیابی رئیس نظام پزشکی استان کرمان نیز تنها استراتژی مناسب در بحث سلامت کشور را پزشک خانواده دانست و اظهار داشت: بزرگ‌ترین اشتباه مسئولان در اجرای این طرح، شتاب در پیاده‌سازی آن بود که مشکلاتی را برای پزشکان در بر داشته است.

وی تصریح کرد: با تعامل مناسب با سازمان‌های ذی‌ربط می‌توان با طرح مشکلات پزشکان به راه حل مناسبی رسید.

در حاشیه این جلسه از نخستین سایت اینترنتی پزشکان خانواده کشور که به همت روابط عمومی اداره کل بیمه خدمات درمانی و معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی استان کرمان تهیه شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/و۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول