اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

دستگاه‌ها در اجرای پزشک خانواده تلاش کنند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران بر لزوم تلاش دستگاه‌ها در اجرای طرح پزشک خانواده تاکید کرد.

دستگاه‌ها در اجرای پزشک خانواده تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: اگر طرح پزشک خانواده استقرار می‌یافت، بسیاری از عوارض قابل پیشگیری بیماری‌ها را نداشتیم.

وی اضافه کرد: مدیران در بحث پزشک خانواده وارد شده و در اجرای این طرح به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند.

طاهایی با اشاره به کاهش سن سکته قلبی گفت: دولت اصرار دارد طرح پزشک خانواده دو ساله اجرایی شود و در این زمینه باید تلاش کنیم.

* اعتبار 170 میلیاردی تامین اجتماعی در اجرای طرح پزشک خانواده

مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران نیز در این نشست بیان داشت: دنیای پیشرفته، طرح پزشک خانواده را به عنوان بحث اصلی نظام سلامت مد نظر قرار داده و در این زمینه به موفقیت‌هایی هم دست یافته است.

محمد خورشیدی تصریح کرد: متولیان بهداشت و درمان و سازمان‌های بیمه‌گر و دیگر نهادهای مرتبط در این طرح می‌دانند پولی که هزینه می‌کنند، صرف چه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع عادلانه در بحث سلامت با استقرار پزشک خانوار اتفاق می‌افتد، ادامه داد: این اتفاق هم شامل بیماران و هم شامل پزشکان خواهد بود.

خورشیدی یادآور شد:‌ با استقرار این طرح، مدیریت واحدی از سیستم بودجه‌ای اتفاق خواهد افتاد و سازمان‌های بیمه‌گر نباید از هزینه‌کرد مشکلی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه سرانه برای هر بیمه شده تقریبا 10 هزار تومان است، اذعان داشت: اعتبار 170 میلیارد تومانی را برای تعداد یک میلیون و 400 هزار بیمه شده انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول