اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل خبر داد

پوشش 500 هزار نفر در اردبیل در قالب پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم مقام وزیر بهداتشت در اردبیل گفت: بیش از 500 هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان اردبیل زیر پوشش طرح پزشک خانواده هستند.

پوشش 500 هزار نفر در اردبیل در قالب پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، فرهاد پورفرضی اظهار داشت: با حمایت وزارت بهداشت تلاش می‌شود در مرحله بعدی شهرهای زیر 20 هزار نفر مورد حمایت و زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

وی ادامه داد: مرگ و میر اطفال زیر پنج سال نیز در استان اردبیل کنترل می‌شود و میزان مرگ و میر نوزادان و اطفال و مادران آنها در استان کاهش چشمگیری یافته است.

این مسئول با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی استان از نظر تجهیزات پزشکی مناسب هستند، خاطرنشان کرد: در این بیمارستان‌ها پزشکان مقیم به صورت 24 ساعته حاضر بوده و بر سر بالین بیمار حاضر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه با اشاره به افزایش میانگین رسیدن به بالین بیمار در تصادفات، این میزان را در داخل شهرها پنج دقیقه و 45 ثانیه اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این میزان در جاده‌ها 9 دقیقه و سه ثانیه است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

پورفرضی در ادامه به نظارت بر توزیع داروهای مجاز و بهداشتی از داروخانه‌ها اشاره کرده و از نظارت بر این بخش خبر داد.

این مسئول بیان داشت:با توزیع‌کنندگان داروهای غیر مجاز و تقلبی برخورد می‌شود و در این خصوص در سال جاری دو داروخانه به دلیل عرضه داروهای غیربهداشتی پلمپ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین به دریافت حق ویزیت پزشکان اشاره کرده و از پایین بودن این میزان در استان اردبیل نسبت به سایر نقاط کشور خبر داد.

وی افزود: تعرفه دریافت حق ویزیت توسط هیئت دولت تصویب و به استان‌ها ابلاغ می‌شود و پس از نرخ‌گذاری در دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به پزشکان ابلاغ و پزشکان موظف هستند این نرخ را در مطب‌های خود نصب کنند.

پورفرضی همچنین به انتقال مطب‌ها از هسته مرکزی شهر نیز اشاره کرد و انتقال این مطب را نیازمند حمایت ویژه دانست.

این مسئول ابراز داشت: برای حل مشکل ترافیکی تنها انتقال مطب‌ها نمی‌تواند دلیل باشد و حل مشکل ترافیکی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول