اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

معرفی شهدا به جوانان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بر ضرورت معرفی شهیدان به نسل جوان تاکید کرد.

معرفی شهدا به جوانان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مشایخی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای اصحاب فرهنگ و هنر استان اظهار داشت: جوانان در سنین جوانی بیش از سایر سنین به دنبال الگو و الگوگیری از دیگران می‌روند که معرفی شهدا به آنان در این دوران می‌تواند به عنوان چراغ هدایت و راهنمایی مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مملو از شهدای والا مقامی است که همه آنها در تمام بخش‌ها الگو و سرمشق مناسبی برای جوانان به شمار می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خاطر نشان کرد: ایران اسلامی هر چه دارد از برکت وجود شهداست، شهدا به مردم ایران درس عزت و شرف و مردانگی و مبارزه با ظلم و ستم را آموختند.

مشایخی بیگانه کردن جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت را از توطئه‌های جدی دشمنان دانست و بیان کرد: با توجه به جنگ نرم دشمن علیه ایران و هجمه شدید رسانه‌های استکباری برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند نقش بسیار مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای اصحاب فرهنگ و هنر گفت: استان مرکزی 59 شهید والامقام را در عرصه فرهنگ و هنر تقدیم این انقلاب کرده است که هشت تن از این عزیزان از اصحاب رسانه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و تجدید عهد و میثاق با آرمان‌های بلند شهدا را از اهداف اصلی برگزاری این یادواره عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی به منظور برگزاری این یادواره از چند ماه قبل با شناسایی شهدای این عرصه در استان آغاز شد که در نهایت اسناد و مدارک 59 شهید فرهنگی جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول