اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور:

یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و حاضر باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: در برهه کنونی لازم است تا یادواره‏های شهدا، ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر جامعه باشد.

یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و حاضر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه سمنان، حجت‏الاسلام عباس رضوانی‏نسب در یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: یکی از نعمت‏های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.

وی در این جلسه که با حضور کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان و خانواده شهدا در سالن زکریای رازی بیمارستان فاطمیه سمنان برگزار شد، افزود: شهدای گران‌قدر انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، نقش مهمی در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان داشته و همواره در صف مقدم مقابله با فتنه‌گران بوده‌اند.

مدیرکل امور طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور گفت: همه ما با شهدا عهدی داریم و شرکت در یادواره شهدا نشان از تجدید پیمان با آنها است و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.

رضوانی‏نسب خاطرنشان کرد: بالندگی امروز ایران اسلامی مرهون جان‏فشانی آن بزرگواران بوده و در سایه ایثارگری رزمندگان سلحشور دفاع مقدس شکل گرفته است.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا کار خوبی است، ولی از آن بهتر آن است که صفات و ویژگی‌های شهدا را الگوی عملی خود قرار دهیم و در عین حال باید یادآور شد که همه شهدا احساس تکلیف و وظیفه می‏کردند و هیچ چشم‏داشتی به امور دنیایی نداشتند.

مدیرکل امور طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور گفت: به فرموده شهید مطهری، دعوت باید سه بعدی باشد تا بتواند در 100 سال دیگر هم نافذ باشد، مثل دعوت پیامبر(ص) و امام علی(ع) که موقعیت زمانی و مکانی را می‏شناختند.

رضوانی‏نسب ادامه داد: ما در زمان جنگ کم‏ترین امکانات را داشتیم ولی شهدا زمان، ظرفیت و امکانات خود را شناختند و از کم‏ترین امکانات بیشترین بهره را بردند.

مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی استان سمنان نیز در این یادواره گفت: شناساندن افتخارات شهدای گران‌قدر به نسل جوانان و حفظ دستاوردهای این یاران آسمانی،‌ تکریم و تجلیل از خانواده‏های معظم و معزز شهدا از اهداف برگزاری این یادواره است.

محمدتقی شجری افزود: سلاح زمان دفاع مقدس، توپ و تانک بود ولی امروز جنگ با هوای نفس، جنگ نرم و جنگ فرهنگی در رأس امور دشمنان نظام است، پس باید گوش به فرمان رهبر خود باشیم تا در این عرصه شکست نخوریم.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول