اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک شاعر اصفهانی:

محافل شعرخوانی در اصفهان گسترده شود

خبرگزاری فارس: یک شاعر اصفهانی گفت: جوانان مستعد و شعردوست اصفهانی نیازمند بهره‌گیری از وجود شاعران پیشکسوت هستند که مسئولان سازمان‎های فرهنگی و هنری باید محافل شاعرانه‎ای را برای آنها در نظر بگیرند.

محافل شعرخوانی در اصفهان گسترده شود

امین شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اصفهان شهری دارای فرهنگ و هنر است که همیشه ناب و دوست‌داشتنی بوده است، شعرخیز و ادب‌خیز است.

وی افزود: بسیاری از سبک‎ها به وجود آمده‎اند و اصفهان زادگاه شاعران بسیاری است و به عنوان مثال دارای مکتب شعر اصفهانی است و سبک اصفهانی و سبک بازگشت ادبی نیز در اصفهان رخ داده است.

شاعر اصفهانی در ادامه بیان داشت: اصفهان در مورد برگزاری برنامه‎ها شعرخوانی بسیار غنی است به عنوان مثال شهر سده که از توابع اصفهان است، شهری فرهنگی است و افراد شاخصی از جمله شهید اشرفی‌اصفهانی از این شهر برخواسته‎اند.

وی اضافه کرد: در شهر سده هر سال در روز تولد امام حسین(ع) به مدت سه روز شعرخوانی برگزار می‎شود که هر ساله بیش از هزار نفر در این مراسم شرکت می‎کنند.

شجاعی با بیان اینکه برای شاعران اندیشیدن و تفکر به وسیله صورت ذهنی شکل می‎گیرد، تصریح کرد: این یک تفکر خلاق است و شاعر نمی‎تواند چشم‎هایش را به جهان بگشاید مگر هنگامی که وجدانش غرق در اندیشه این جهان شده باشد.

وی ادامه داد: اصفهان دارای استعدادهای زیادی در زمینه شعر است که باید از آنها بهره جدی گرفته شود، اما در چند سال اخیر کمتر به آنها توجه شده است.

شاعر اصفهانی با تأکید بر اینکه، باید از برنامه‎های شعرخوانی و نشست‎های نقد و بررسی شعر حمایت شود، گفت: جوانان مستعد و شعردوست اصفهانی نیازمند بهره‌گیری از وجود شاعران پیشکسوت هستند که باید مسئولان سازمان‌های فرهنگی و هنری محافل شاعرانه‎ای را برای آنها در نظر بگیرند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول