اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران 8 استان برگزار می‌شود

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر گپ دل در بهبهان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان از برگزاری پنجمین همایش منطقه‎ای شعر محلی با نام «گپ دل» با حضور شاعرانی از هشت استان در این شهرستان خبر داد.

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر گپ دل در بهبهان

حجت‎الاسلام سیدعبدالله حسینی‎منفرد امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان گفت: فراخوان این همایش منطقه‎ای شعر محلی از تاریخ 10 بهمن‎ماه در هشت استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، لرستان، چهارمحال‎بختیاری، ایلام، همدان و فارس توزیع شده و به دست شاعران رسیده‎ است.

وی افزود: در این فراخوان آخرین مهلت ارسال آثار 25 بهمن‎ماه اعلام شده بود اما به دلیل استقبال خوب شاعران از این همایش منطقه‎ای، مهلت دریافت آثار تمدید شده و همچنان نیز شاهد ارسال آثاری از شاعران این استان‎ها هستیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان تصریح کرد: تاکنون 110 شاعر بیش از 500 اثر را به دبیرخانه پنجمین همایش منطقه‎ای شعر محلی گپ دل مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ارسال کرده و این تعداد در حال افزایش است.

وی ادامه داد: قصد داشتیم این همایش را در 12 اسفندماه که به روز جهانی گویش‎ها نامگذاری شده برگزار کنیم اما با توجه به اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در همین روز برگزار می‎شود، این همایش را به روز جمعه 19 اسفندماه موکول کرده و در این روز در دو نوبت صبح و عصر این همایش را در تالار آفاق بهبهان برگزار می‎کنیم.

حسینی‌منفرد در خصوص اهداف این همایش نیز گفت: حفظ و ارتقای ادبیات محلی و گویش‎های منطقه‎ای، تجلی فرهنگ ایرانی- اسلامی در ادبیات محلی، شناسایی و معرفی شاعران جوان، نوآور و تجلیل از پیشکسوتان محلی‎سرا و بسترسازی مناسب به‌منظور تعامل و هم‎اندیشی شاعران محلی‌سرا از جمله اهداف برگزاری این همایش شعر است.

وی با بیان اینکه بهبهان از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و می تواند میزبان باارزشی برای این همایش منطقه‎ای شعر باشد، افزود: در سال گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قول داد که این همایش را در سال‎های بعد به صورت ملی برگزار کند اما به دلیل طولانی شدن رایزنی‎ها با وزیر، این قول در سال جاری محقق نمی‌شود اما قطعاً در سال‎های آینده این همایش را از منطقه‎ای به ملی ارتقا خواهیم داد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در پایان گفت: شعر توانایی زیادی در بیان ارزش‎ها داشته و امیدواریم برگزاری این همایش‎ها بتواند ما را در رسیدن به اهداف مدنظر و بیان ارزش‎ها یاری کند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول