اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزهٔ هنری:

دبیرخانه دائمی شعر دینی در خراسان شمالی ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزهٔ هنری گفت: دبیرخانه دائمی شعر دینی کشور در استان خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.

دبیرخانه دائمی شعر دینی در خراسان شمالی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، کمال شفیعی در مراسم پایانی نخستین کنگره شعر آیینی خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: حوزه هنری به دنبال گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در شهرستان‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مناطق است.

وی تصریح کرد: با تمرکززدایی از برنامه‌های حوزهٔ هنری در شهرستان‌ها می‌توان تعداد مخاطبان فعالیت‌های فرهنگی را نیز افزایش داد.

شفیعی اضافه کرد: همچنین نخستین کتابخانه تخصصی اشعار دینی برای بهره‌گیری از شاعران استانی و ملی در استان خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی ظرفیت‌های خوبی در بخش اشعار دینی دارد و باید در این بخش با راه‌اندازی دبیرخانه و کتابخانهٔ تخصصی به تقویت کارکرد شعر دینی در این استان کمک کرد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین از اشعار آیینی به عنوان ماندگارترین بخش شعر و ادب یاد کرد و گفت: ماندگاری شعر آیینی نیز به دلیل گرایش به سمت دین و معنویت است و این اشعار از قرن‌ها تاکنون ماندگار شده است.

ابوطالب شفقت اظهار داشت: باید در بخش شعر آیینی علاوه بر مسائل مرتبط با ائمه اطهار(ع) به بخش‌های دیگری چون صداقت و رشادت نیز توجه شود.

وی تأکید کرد: شاعران ما باید در این بخش خود را به ابزار و علوم روز نیز مجهز کنند تا بتوانند با بروز رسانی اشعارشان مخاطبان را جذب کنند.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول