اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد محمودآباد خبر داد

اجرای منطقه‌ای همایش شعر و موسیقی محمودآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد گفت: همایش شعر و موسیقی محمودآباد در سال آینده به صورت استانی یا منطقه‌ای برگزار می‌شود.

اجرای منطقه‌ای همایش شعر و موسیقی محمودآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، سومین همایش بومی و محلی شعر و موسیقی ولگشن صبح امروز با حضور شاعران برگزیده سراسر مازندران و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان محمودآباد در مجتمع غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار ‌شد.

این همایش با تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادب صبا شهرستان محمودآباد با استقبال گسترده اهالی شعر و ادب و فرهنگ اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد با تقدیر و تشکر از حضور شاعران برجسته استان از برگزاری این همایش در سال آینده به صورت استانی یا منطقه‌ای خبر داد.

حمیدرضا کوزه‌گر بیان داشت: فرهنگ بومی را باید شناخت و آن را غنی کرد و این را همه می‌دانند که فرهنگ مازندران ریشه دارد، باید با فرهنگ خود کار کرد و این را باید از منزل شروع و به آن افتخار کنیم.

وی برگزاری این همایش را از جمله راه‌های انتقال فرهنگ و هنر اصیل مازندرانی از نسلی به نسل دیگر دانست و گفت: یکی از وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری، اشاعه و ترویج فرهنگ و هنر سرزمینی و محلی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد: مازندران با داشتن فرهنگی اصیل و دارای قدمت، از آداب و رسوم ارزشمندی برخوردار است و باید این یادگار برجای مانده از گذشتگان به نسل جوان و آینده ساز انتقال یابد.

در این همایش هر یک از شاعران به قرائت آثار خود که بیشتر با محتوای آداب رسوم و فرهنگ اصیل مازنی بود پرداختند و همچنین در این همایش یاد و خاطره شاعر مرحومه شهرستان محمودآباد خانم الهام اسلامی گرامی داشته شد و با اهدای لوح سپاس به خانواده آن مرحومه از آثار و زحماتش تجلیل و قدردانی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در این همایش از برگزاری جشنواره موسیقی مقامی و محلی استان‌های شمالی کشور در محمودآباد در سال جاری خبر داد و گفت: این همایش با حضور استان‌های خراسان شمالی، گیلان، گلستان و مازندران برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از حضور اهالی فرهنگ دوست شهرستان محمودآباد از عدم حضور مسئولان شهرستان در این همایش انتقاد کرد و گفت: حضور مسئولان پشتوانه معنوی و دلگرمی هنرمندان در برنامه‌ها است.

در این همایش 12 شاعر استان به نام‌های رحمت‌الله حسین‌پور، عقیل زروک، علی‌اصغر داودی، فرزانه فتحی‌، عباس‌حسین پور، کیوان ملکی، عباس‌علی روشن، قنبر یوسفی، علی کفشگر اشعار خود را قرائت کردند و اثر مرحومه الهام اسلامی خوانده شد و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از شاعران تقدیر شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول