اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد تسهیلات سفر سازمان گردشگری خبر داد

پیش‌بینی بازدید یک میلیون گردشگر خارجی از ایران / راه‌اندازی دهکده سلامت‌

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد تسهیلات سفر سازمان گردشگری گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 91 یک میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید کنند.

پیش‌بینی بازدید یک میلیون گردشگر خارجی از ایران / راه‌اندازی دهکده سلامت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، ظهر امروز مجتمع توریستی و تجاری کیان در شهرستان محمودآباد بهره‌برداری شد.

منوچهر جهانیان رئیس ستاد تسهیلات سفر سازمان گردشگری طی سخنانی در این مراسم گفت: باید از ورود سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت گردشگری استقبال کرد و صنعت توریسم در سال‌های آینده از سایر صنایع فعال فعلی پیشی خواهد گرفت.

وی سفر را یک ضرورت و نیاز دانست و گفت: امروزه یکی از ضرورت‌های سبد فرهنگی خانوار در کشورمان سفر است و باید برای توجه به این مهم زیرساخت‌های عمومی این صنعت را تامین و راه‌اندازی کنیم.

جهانیان با اشاره به استعدادهای استان مازندران و به‌ ویژه شهرستان محمودآباد در جذب توریست و گردشگر گفت: این استان قابلیت تبدیل به قطب گردشگری کشور را دارا است.

جهانیان سیاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سال جاری را جذب توریست خارجی به‌منظور ارزآوری عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی دهکده‌های سلامت و توسعه گردشگری دریایی می‌تواند کمک شایانی در این حوزه کند. 

وی پیش‌بینی کرد: در سال 91 یک میلیون نفر گردشگر خارجی از ایران بازدید کنند.

اسدالله محمدپور مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه دفتر رئیس سازمان گردشگری نیز طی سخنانی با اشاره به توجه شش آیه در قرآن به سفر گفت: سفر و گردشگری موجب ارتقای روحیه حیاط انسان شده و از اهمیت زیادی در نزد ایرانیان و مسلمانان برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در استان و شهرستان محمودآباد گفت: توسعه صنعت توریست نیازمند برطرف‌سازی موانع پیش‌روی این صنعت است و باید زیرساخت‌های این صنعت در استان فراهم‌سازی شود.

محمدپور با اشاره به پروژه مجتمع توریستی و تجاری کیان گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 17 هکتار و با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان در دو فاز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این پروژه طی دو سال و با اشتغال مستقیم 140 نفر و 30 نفر غیرمستقیم و با امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، فروشگاه‌های برندهای تجاری و شهر بازی در قالب دو فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جواد واحدی فرماندار شهرستان محمودآباد نیز طی سخنانی در این مراسم متذکر شد: شهرستان محمودآباد به موجب بهره‌مندی از سواحل و طبیعت زیبا از شهرهای توریست‌پذیر کشور به شماره رفته که بهره‌برداری و افتتاح چنین مجتمع‌های توریستی کمک شایانی در توسعه و آبادانی و اشتغال منطقه دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن سال نو متذکر شد: تمهیدات لازم برای استقبال از عموم مسافران اتخاذ شده و محمودآباد آماده پذیرایی از عموم میهمانان و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول