اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری جشنواره سفرهای نوروزی ایران

ارگ آزادی میزبان جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و هنرهای سنتی، میراث معنوی و فرهنگی، آداب و رسوم و آیین‌های نوروزی استان در جشنواره سفرهای نوروزی ایران در ارگ آزادی نمایش داده می‌شوند.

ارگ آزادی میزبان جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی می‌شود

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در این جشنواره نوروزی، آذربایجان‌شرقی مجموعه‌ای متنوع و کامل از زیبایی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی خود را برای آشنایی دیگر هموطنان عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود، تمام استان‌های کشور و بخش‌های خصوصی مرتبط با صنعت گردشگری در محل ارگ آزادی حضور می‌یابند.

محمدی این جشنواره را معرف آداب و رسوم و فرهنگ نوروزی اقوام ایرانی دانست و گفت: جشن ملی نوروز و آیین‌های نوروزی اقوام ایران زمین، میزبان زیبایی‌ها، آداب و رسوم و سنن، آثار هنری رنگارنگ و هنرمندان نام‌آشنای استان آذربایجان خواهد بود.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان یادآور شد: نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در این جشنواره، مجموعه متنوعی از آثار هنری، دست‌ساخته‌ها، هنرهای سنتی خود را ارائه می‌کنند.

محمدی افزود: همچنین هنرمندان این منطقه، آیین‌های بومی و ملزومات نوروزی آذربایجان را همراه با نمایش‌های سنتی «تکم خوانی»، «سایاچی» و «کوسا گلین» ، موسیقی عاشیقی و اشعار غنی منطقه به‌عنوان تحفه نوروزی برای هموطنان و بازدیدکنندگان به همراه دارند.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدکنندگان با حضور در غرفه آذربایجان‌شرقی علاوه بر آشنایی با تاریخ و فرهنگ و هنر آذربایجان، با انواع سوغاتی‌ها و شیرینی‌ها و غذاهای سنتی آذربایجان نیز آشنا می‌شوند و می‌توانند سفره نوروز خود را با این اقلام بیارایند.

محمدی تصریح کرد: در این جشنواره، آثار و ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان که در لوح‌های فشرده و بروشورها و کتابچه‌هایی معرفی شده‌اند در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا اطلاعات دقیقی در مورد این جاذبه‌ها و اماکن دیدنی به علاقه‌مندان ارائه دهد.

وی یادآور شد: نمایشگاه و جشنواره سفرهای نوروزی ایران از روز 17 اسفندماه در ارگ آزادی تهران با حضور نمایندگانی از تمام استان‌های کشور آغاز به کار کرده و تا 20 اسفندماه پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر ایران اسلامی، سفرهای کشورهای خارجی در ایران و گردشگرانی  از کشورهای خارجی خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول