اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری استان اردبیل خبر داد

اردبیل آماده پذیرایی از گردشگران / 220 هتل میزبان گردشگران

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تمام تمهیدات برای استقبال از مسافران نوروزی در اردبیل انجام شده است.

اردبیل آماده پذیرایی از گردشگران / 220 هتل میزبان گردشگران

اکبر فرهیخته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در تمام شهرستان‌ها ستاد تسهیلات سفر به ریاست فرمانداران شکل گرفته و حداقل یک جلسه هماهنگی نیز برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در مرکز استان نیز دو جلسه ستاد به ریاست استاندار اردبیل برگزار شده و فردا سومین جلسه هماهنگی در شکل‌گیری ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و نحوه فعالیت آنها برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برگزاری دو جلسه در صدا و سیما برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان و جلسات مختلف کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، نظارت و هماهنگی اشاره کرد و افزود: گروه‌های نظارتی اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و تعزیرات آماده انجام فعالیت و مراقبت و نظارت بیشتر در امور محوله هستند.

فرهیخته یادآور شد: با برگزاری جلسات توجیهی و بازدید و بازرسی از تمام غذا‌خوری‌های بین راهی، هتل‌ها و میهمان‌پذیر‌ها سعی کردیم به آمادگی مناسب آنها کمک کرده و فضای مطلوبی را در این زمینه مهیا کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود از برگزاری جلسات هماهنگی با آموزش و پرورش برای اسکان فرهنگیان و مسافران خبر داد و بیان داشت: استاندار اردبیل در 88 مورد نقص انجام کار دستور پیگیری و رفع نواقص را داده‌اند و شهرداران استان به ویژه شهردار اردبیل و سرعین موظف شده‌اند اقدامات پاکسازی و زیبا‌سازی شهر را از 20 اسفند انجام دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به هماهنگی با بانک‌های عامل در تجهیز و فعال بودن ایستگاه‌های خود‌پرداز و نظارت بر عملکرد آنها، تامین سوخت جایگاه‌داران و هماهنگی با شرکت‌های آب، برق، گاز، نمایندگی ایران خودرو و سایپا در قالب امداد‌ خودرو و حمل و نقل پایانه‌ها خاطرنشان کرد: با هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده تا پایگاه‌های امداد و نجات خود را با نیروهای مجرب مستقر کند.

فرهیخته فعال شدن کمیته آمار در قالب ستاد تسهیلات نوروزی را یادآور شد و اظهار داشت: امسال قرار است آمار دقیق و واقعی به صورت روزانه احصا شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی همچنین از دایر شدن کمپینگ‌های شهرداری برای استقرار مسافران نوروزی و پاکسازی پارک‌ها برای چادر‌زنی احتمالی مسافران و استقرار آنها خبر داد و ادامه داد: هرگونه ارائه خدمات مطلوب به گردشگران هماهنگی شده و در تمام ترمینال‌ها و میهمان‌پذیرها و مراکز ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی نیروهای بازرسی مستقر هستند تا جلوی هرگونه افزایش غیر‌مجاز قیمت‌ها گرفته شود.

معاون برنامه‌ریزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از آمادگی کامل پلیس راه و راهداران برای امداد‌رسانی به مسافران و گردشگران به ویژه در ایام سرد و بارشی نوروز امسال خبر داد و گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در محل نگار‌خانه خطایی اردبیل شکل گرفته و فعالیتش را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهیخته در پایان سخنان خود از مهیا شدن 220 هتل ـ آپارتمان، هتل و میهمان‌پذیر برای اسکان مسافران نوروزی در ایام آغازین بهار خبر داد و اظهار داشت: هفته آینده با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی جشن نوروز با برنامه‌های متنوع سنتی نظیر‌ تکم‌خوانی و برپایی سفره‌های هفت‌سین در اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول