اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کردستان خبر داد

تهیه 350 هزار نقشه راهنمای گردشگری کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از تهیه و چاپ 350 هزار نقشه راهنمای گردشگری ویژه نوروز این استان خبر داد.

تهیه 350 هزار نقشه راهنمای گردشگری کردستان

امیر الهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از این تعداد 150 هزار نسخه آن نقشه راهنمای استان و 200 هزار نسخه آن نقشه راهنمای گردشگری شهرستان‌ها است.

وی محتویات این نقشه‌ها را معرفی جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی و آداب و رسوم و معرفی صنایع دستی و سوغات مناطق مختلف کردستان عنوان کرد و افزود: این نقشه‌ها در هتل‌ها، فرودگاه‌ها، مبادی ورودی شهرها، مهمان‌پذیرها، چادرهای اسکان مسافران نوروزی ویژه آموزش و پرورش، چادرهای هلال احمر و نیروی انتظامی توزیع خواهد شد.

* آمادگی هتل‌های کردستان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی

الهی از آمادگی 23 هتل برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی استان خبر داد و گفت: اعضای بازرسی جامعه هتل‌داران بازدیدهای را برای بررسی وضعیت هتل‌های استان کردستان انجام داده‌اند و اکثر هتل‌های سطح استان امکانات موجود را بهبود و تجهیزات لازم را به روز نموده و نیز در بهبود ارائه سرویس‌ها از جمله سرویس‌های بهداشتی در حد نیاز توسعه و یا تعویض شده تا این هتل‌ها بتوانند به مسافران خدمت بهتری را ارائه نمایند.

وی افزود: برای جلوگیری از پائین آمدن خدمات و بهبود روز به روز هتل‌ها به تناسب امکانات موجود آنها، تعادل در قیمت‌گذاری واحدهای اسکان مخصوصاً در پیک مسافرت استان، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد همچنین بازدیدها و سرکشی از اماکن اقامتی در سطح استان توسط بازرسان اتحایه هتل‌داران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بهبود خدمات‌دهی بیشتر منجر می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی کردستان در ادامه افزود: در راستای بهبود ارتباطات و نحوه رفتار با گردشگران جلساتی برای آموزش رانندگان تاکسی برای چگونگی برخورد بهتر و راهنمایی مسافران و گردشگران برگزار می‌شود تا آموزش‌های مورد نیاز به رانندگان خودروهای عمومی استان داده شود.

استان کردستان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری متنوع هر ساله پذیرای حجم بالایی از گردشگران کشوری است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول