اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال نو

نمایشگاه‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به استقبال گردشگران نوروزی می‌روند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با آغاز سال نو، نمایشگاه‌های عرضه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و سوغات آذربایجان‌شرقی، در نقاط مختلف استان برگزار می‌شوند.

نمایشگاه‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به استقبال گردشگران نوروزی می‌روند

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در نوروز سال 91 مانند سال‌های گذشته، تمام شهرها و روستاهای هدف گردشگری استان و همچنین برخی از اماکن ویژه گردشگری تبریز میزبان علاقه‌مندان به آثار هنری و صنایع‌دستی و سوغات استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده مسافران و گردشگران نوروزی که در سال‌های گذشته از این نمایشگاه‌ها صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود امسال با متنوع و پربار کردن هرچه بیشتر این نمایشگاه‌ها، شاهد حضور خوب گردشگران نقاط مختلف کشورمان از هنرهای سنتی آذربایجان‌شرقی باشیم.

محمدی یادآور شد: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نوروزی در شهرستان‌های تبریز، مراغه، میانه، جلفا، اهر و مرند برگزار خواهد شد.

محمدی افزود: همچنین مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی تبریز مانند مسجد کبود تبریز، بوستان ائل‌گلی، مجتمع‌های بین راهی و کمپ‌های ورودی شهرستان‌های استان و پارک‌های مسافر نیز میزبان نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سوغات خواهند بود.

وی با بیان اینکه نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان برای دید و انتخاب گردشگران در این نمایشگاه ها عرضه می‌شود، گفت: اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه‌ها بر جذابیت‌های این نمایشگاه نوروزی برای گردشگران و مسافران بهاری می‌افزاید.

محمدی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها هنرهایی از جمله منبت‌کاری، معرق‌کاری و نازک‌کاری چوب، شیشه‌گری سنتی و دستی، فرش‌های هنری، سفال و سفالگری، سبدبافی و لباس‌های محلی آذربایجان‌شرقی ارائه می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیورآلات، قلم‌زنی روی مس، چرم و کفش، گلیم و ورنی‌بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان‌دوزی و همچنین سوغاتی‌های متنوع خوراکی دیگر غرفه‌های این نمایشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

محمدی یادآور شد: برخی از این نمایشگاه‌ها از27 اسفندماه و برخی دیگر از دوم فروردین‌ماه سال 91 آغاز به کار کرده و تا پایان تعطیلات نوروزی آماده پذیرایی از گردشگران بهاری استان خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول