اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد تسهیلات سفر خبر داد

رایزنی با کشورهای همسایه برای برگزاری جشنواره‌های گردشگری

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد تسهیلات سفر کشور از رایزنی با کشورهای همسایه برای برگزاری جشنواره‌های گردشگری خبر داد.

رایزنی با کشورهای همسایه برای برگزاری جشنواره‌های گردشگری

منوچهر جهانیان در حاشیه تودیع و معارفه مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه از میانگین 13 میلیون نفر گردشگر سالانه در مازندران، منافع آنچنانی نصیب استان نشده و تغییر محسوس در وضعیت اقتصادی مردم دیده نمی‌شود، گفت:‌ در این باره از مسئولان اقتصادی استان سئوال بپرسید.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که چرا خدمات ملی مازندران برای گردشگران از منابع ملی وسیع‌تری برخوردار نیست، بیان داشت: اعتبارات ملی به مازندران می‌دهند.

رئیس ستاد تسهیلات سفر کشور با بیان اینکه ورود این میزان گردشگر به مازندران نشان از فراهم بودن زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: ‌اگر زیرساخت فراهم نبوده و توجه ویژه به این بخش نشود، این میزان گردشگر به استان نمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه وجود گردشگر در مازندران نشان‌دهنده این است که دولت، بخش خصوصی و مسئولان استان توجه ویژه‌ای به این بخش داشتند، یادآور شد: به همین دلیل هر ساله هم به عنوان یکی از رتبه‌های برتر در زمینه جذب گردشگر معرفی می‌شود.

جهانیان در پاسخ به این سئوال که کسب رتبه برتر صرفا نام برای استان آورده و نان به همراه نداشته، خاطرنشان کرد: بحث گردشگر ورودی به استان می‌تواند در اقتصاد استان مؤثر باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پاسخ به این سئوال فارس که چه کمکی برای جذب یک میلیونی گردشگران خارجی در مازندران خواهند داشت، متذکر شد: ‌با کشورهای همسایه برای برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مشترک، رایزنی می‌کنیم.

وی با اشاره به تسهیل در صدور روادید و لغو روادید با برخی از کشورها اذعان داشت: ‌با این روند به سمتی می‌رویم که مازندران بتواند به سهم مشخص شده خود در جذب گردشگر خارجی که یک میلیون نفر است، دست یابد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول