اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش 40 درصدی گردشگران نوروزی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با پیش‌بینی‌های انجام گرفته، نوروز امسال شاهد حداقل 40 درصد افزایش گردشگران ورودی به استان نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

افزایش 40 درصدی گردشگران نوروزی در  آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از دبیرخانه ستاد دایمی تسهیلات سفر مستقر در خانه تاریخی حیدرزاده در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تلاش‌های صورت گرفته در عرصه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به ویژه ارائه بسته‌های سفر به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان‌های دیگر و کشورهای همجوار یکی از عمده‌ترین دلایل پیش‌بینی حضور چشمگیر گردشگران در نوروز 91 در آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تامین و بهبود زیرساخت‌های گردشگری، توسعه اماکن رفاهی و اقامتی، افزایش رغبت به سفرهای داخلی نسبت به خارجی و ارائه تسهیلات ویژه نوروزی به گردشگران از دیگر عوامل موثر در این افزایش مورد نظر ورود گردشگران به استان محسوب می‌شوند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به پیش‌بینی آب و هوای مساعد و بهاری برای آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز انتظار می‌رود اقبال عمومی نسبت به انتخاب این استان برای سفرهای نوروزی بیشتر باشد.

محمدی با اشاره به تثبیت جایگاه آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یک مقصد گردشگری پر جاذبه در سطح کشور گفت: نوروز سال گذشته آذربایجان‌شرقی توانست رتبه نخست بیشترین درصد رشد اقامت را در بین استان‌های کشور کسب کند که نشان از روند صعودی این استان در جذب گردشگر طی سال‌های اخیر دارد.

وی یادآور شد: طبق آمار به دست آمده از مبادی ورودی شهرهای استان، آذربایجان شرقی در نوروز سال 90 میزبان بیش از شش میلیون و 800 هزار نفر سفر نوروزی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌اش 30 درصد رشد داشته است.

محمدی تصریح کرد: ستاد دائمی تسهیلات سفر استان امسال نیز همانند روال سال‌های گذشته با ارائه خدمات 24 ساعته در مدت نوروز 91، اطلاع‌رسانی گسترده و همچنین نظارت و بازرسی در تمام شهرستان‌های استان به مسائل و مشکلات گردشگران به منظور جلب رضایت حداکثری آنان رسیدگی خواهد کرد. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول