اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

کاهش 2 متری آب‌های زیر زمینی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از سال 76 تا کنون دو متر از میزان آب‌های زیر زمینی استان کاهش یافته است.

کاهش 2 متری آب‌های زیر زمینی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قدرت سعادتی ظهر امروز در دیدار کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در راستای اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حفظ آن تاکیدات بسیاری دارند، که باید به این تاکیدات توجه شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان 2 میلیون و 216 هزار هکتار زمین وجود دارد، افزود: از این میزان یک میلیون و 234 هزار هکتار به عنوان اراضی ملی محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه 56 درصد اراضی استان ملی هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری رعایت حریم مردم است.

وی با بیان اینکه طبق قانون این اداره کل وظیفه دارد اراضی مردم را تشخیص دهد، افزود: سالانه 20 هزار مجوز به تایید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌رسد.

سعادتی با اشاره به اینکه 97 درصد از آب جهان شور است، تصریح کرد: تنها سه درصد آب‌های جهان شیرین است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آب‌های شیرین نیز به دلایل مختلف آلوده هستند، افزود: منابع طبیعی در حفظ و نگهداری آب نقش اساسی داشته و باید به این امر توجه ویژه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: 60 درصد اکسیژن مصرفی را جنگل‌ها و مراتع تولید می‌شود که باید در راستای حفظ منابع طبیعی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد منابع طبیعی به عنوان امنیت زیستی مورد توجه قرار گرفته نمی‌شود، افزود: تا سال 76 میزان آب‌های سفره‌های زیرزمینی 70 سانتی‌متر کاهش یافته است.

سعادتی با بیان اینکه از سال 76 تا کنون دو متر از میزان آب‌های زیر زمینی استان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این کاهش به دلیل تغییر آب و هوا و اقلیم است.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ منابع طبیعی در جامعه تاکید کرد و گفت: ضروری است در این راستا اطلاع‌رسانی مطلوب صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از پخش سیلاب به میزان 180 میلیون متر مکعب در زنجان خبر داد و یادآور شد: اداره آبخیزداری استان زنجان در زمینه پخش سیلاب در استان فعالیت‌های مطلوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه 10 هزار هکتار از زمین‌های استان به کاشت زیتون اختصاص یافته است، تصریح کرد: مدیریت مطلوبی بر حوزه‌های آبخیزداری استان صورت گرفته است.

سعادتی از توزیع یک میلیون اصله صنوبر در هرسال خبر داد و افزود: این میزان در سال جاری نیز توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 17 هزار جنگل دست کاشت در استان وجود دارد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول