اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم:

همه مسئولان نظام به دنبال عمران و آبادانی قم هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت: رهبر معظم انقلاب به قم توجه ویژه‌ای دارند و همه مسئولان نظام به دنبال عمران و آبادانی قم هستند.

همه مسئولان نظام به دنبال عمران و آبادانی قم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا قلندر شنبه شب در دیدار با شهردار قم اظهار داشت: قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب و مرکز تولید و نشر اندیشه شیعی باید از همه جنبه‌ها به‌عنوان الگوی مدنیت اسلامی مطرح باشد.

وی مجموعه شهرداری و شخص شهردار را بسیار علاقمند به خدمت به مردم دانست و به تحولات مثبت و گسترش فعالیت‌های عمرانی شهرداری که انجام شده است اشاره کرد و افزود: یکی از نهادهایی که نقش محوری در راستای بالا بردن کیفیت زندگی در محیط‌های شهری، فراهم کردن امکانات، ارائه خدمات و ... ایفا می‌کند شهرداری است و همانطوری که از تعریف شهرداری مشخص است موسسه مستقل و عمومی است که به منظور اداره امور محلی از قبیل عمران و آبادی، بهداشت شهر، تامین رفاه و آسایش اهالی شهر و... به عنوان زیستگاهی مطلوب تاسیس شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته جهان وظایف شهرداری‌ها روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود و شهرداری‌ها به عنوان نهادی مدنی، محلی، عمومی و غیر انتفاعی وظایف بیشتری را بر عهده می‌گیرند و وظایفی که بر دوش دولت‌ها قرار گرفته به این نهادهای محلی واگذار می‌شود.

قلندر با تاکید بر اینکه این وظایف از حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی گرفته تا بسیاری دیگر از امور را شامل می‌شود تصریح کرد: گستردگی وظایف شهرداری‌ها در کشورهای توسعه یافته ناشی از نگرش نوینی است که به شهرداری‌ها به عنوان سازمان‌های مسئول در مدیریت شهری وجود دارد‏‎.

وی شهر مقدس قم را حرم اهل بیت(ع) دانست و با اشاره به جایگاه برجسته علمی و معنوی شهر قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به شهر قم دارند و خدمت به شهر قم را خدمت به اسلام و انقلاب و آبروی نظام عنوان کرده‌اند و خدمت در شهر کریمه اهل بیت (س) عبادت محسوب می‌شود و همه مسئولان نظام نیز به دنبال عمران و آبادانی قم هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: افزایش همکاری و همیاری مدیران شهری می‌تواند ضمن تامین زندگی بهتر شهری الگوی مناسبی برای سایر شهرهای تاریخی ایران و جهان شود و به منظور تعمیق ارزش‌ها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت علیهم‌السلام و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی به ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز باید نسبت به انجام امور بر محور قانون همت گماشت.

‏انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول