اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبفا خراسان‌جنوبی خبر داد

موفقیت شرکت آبفا خراسان‌جنوبی در طرح‌های پژوهشی امسال

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای خراسان‌جنوبی از موفقیت این شرکت در طرح‌های پژوهشی سال جاری خبر داد و گفت:‌ هزینه‌کرد 0.5 تا 3 درصد اعتبارات در برنامه‌های پژوهشی در دستور کار قرار دارد.

موفقیت شرکت آبفا خراسان‌جنوبی در طرح‌های پژوهشی امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی، صادق یوسفی با تأکید بر اهمیت جایگاه پژوهش و تحقیق در شرکت اظهار داشت: در جزء الف بند 108 قانون بودجه سال 1390 به کلیه دستگاه‌های اجرایی این اجازه داده شده که حداقل 0.5 تا 3 درصد اعتبارات خود را در امور پژوهشی، توسعه علمی و دانش فناوری هزینه کنند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با رفع مشکلات اجرایی موجود، این مهم در دستور کار شرکت قرار می‌گیرد و از این اعتبار استفاده مطلوبی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کمیته تحقیقات شرکت 9 عضو دارد، گفت: دو نفر از اعضای کمیته از اساتید دانشگاهی و هفت نفر نیز از معاونان و مدیران شرکت هستند که در سال جاری چهار جلسه داشته‌اند.

یوسفی با بیان اینکه شرکت در بحث برنامه‌های پژوهشی در سال 90 موفق عمل کرده است، برنامه‌های پژوهشی شرکت را در چهار رده طرح‌های پژوهشی تحقیقاتی، مقاله‌های علمی، نوآوری‌ها و تهیه نرم‌افزارها دسته‌بندی کرد.

وی گفت: در حوزه نرم‌افزارهای قابل ارائه و خدماتی انفورماتیکی دو نرم‌افزار ویدئومتری شبکه و مجازی‌سازی سرورهای با امکانات ویندوز سرور 2008 طراحی و اجرا شده است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای خراسان‌جنوبی در مورد نوآوری‌های اتفاق افتاده در صنعت هم به وجود چهار طرح اشاره کرد و ادامه داد: حذف کروم 6 ظرفیتی با استفاده از محلول‌های جاذب ارزان قیمت در آب بیرجند به علاوه روبات بازرسی لوله‌ها (عمودپیما)، روبات بازرسی سه زیست در لوله‌ها و روبات ویدئومتری Pipe-Cruisor هم از طرح‌هایی است که به نتیجه رسیده است.

وی از ارائه شش مقاله علمی در کنفرانس‌ها و سمینارهای معتبر علمی خبر داد و خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد برکه تثبیت بی‌هوازی در بازگشت 30 درصد از پساب خروجی برگه‌های تکمیلی در تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند و پیش‌بینی ایستایی آبخوان دشت بیرجند با استفاده از مدول Mod Flow در نرم‌افزار CMS از جمله این مقاله‌های علمی است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای خراسان‌جنوبی گفت: بررسی عوامل مؤثر در برون‌سپاری موفق براساس شاخص‌ هزینه در صنعت و بررسی روش‌های افزایش کیفیت پساب فاضلاب خروجی تصفیه‌خانه بیرجند هم از دیگر مقاله‌های ارائه شده در سمینارهای علمی است.

یوسفی از دو مقاله بررسی امکانات کاشت درختان غیرمثمر (صنوبر) با استفاده از فاضلاب تصفیه شده و بررسی روش غشایی در حذف کل مواد جامد محلول از آب شرب بیرجند خبر داد و گفت: طرح پژوهشی ارائه راهکارهای فنی مدیریتی در کاهش رفع اتفاقات فاضلاب در سال 90 در شهر بیرجند هم از طرح‌های پژوهشی سال 90 شرکت است.

وی افزود: پایش میزان جذب فلزات سنگین در گیاهان (مطالعه موردی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند، پرورش ماهیان زیستی با استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند و پخش میزان گاز آدم‌روهای خط انتقال فاضلاب بیرجند، از جمله طرح‌های پژوهشی است که در سال 90 اجرا شده است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول