اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آب اردبیل آلوده نیست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مردم اطمینان داشته باشند آب شرب اردبیل سالم، بهداشتی و بدون ناخالصی است.

آب اردبیل آلوده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جریان بازدید از تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل اظهار داشت: هر چند اشکالاتی را در رنگ، بو و مزه آب شرب اردبیل مشاهده می‌کنیم اما به یقین آب آشامیدنی اردبیل هیچ مشکل بهداشتی و سلامتی ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که چندین بار توسط دانشگاه علوم پزشکی و مراکز معتبر سلامت آب شرب اردبیل مورد تأیید قرار گرفته است، افزود: ما برخی اقدامات مؤثر را در از بین بردن برخی اشکالات رنگ، بو و مزه آب شرب اردبیل آغاز کردیم تا مردم با اطمینان و رضایت کامل این آب را مصرف کنند.

صابری علت اشکال رنگ، بو و مزه آب استان اردبیل را کلرزنی بیش از اندازه برای حفظ سلامت آب اعلام کرد و بیان داشت: ما با کاهش کلرزنی و جایگزین کردن شیوه‌های دیگر بایستی تلاش کنیم تا آب با کیفیت را تقدیم مردم کنیم.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: به مسئولان امر اعلام کردیم که تغییراتی را نیز در فیلتراسیون تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل انجام دهند تا برخی اشکالات ظاهری نیز به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: آن چه که برخی‌ها سعی می‌کنند نسبت به آن شبهه ایجاد کنند مردود و کاملاً پذیرفتنی نیست چرا که آب شرب اردبیل عاری از هرگونه آلودگی و مشکل بهداشتی است.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه اضافه کرد: با اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده که رقمی معادل 100 میلیون تومان است، برخی اشکالات ظاهری در آب شرب اردبیل نیز از بین می‌رود.

وی از حذف هرگونه منابع مشکوک به آلودگی آب اردبیل خبر داد و گفت: شش چاه در 1.5 سال گذشته و چهار چاه در روزهای گذشته در اردبیل پلمپ شده است.

صابری افزود: 24 چاه آب در اردبیل وجود دارد که در صورت مشکوک بودن به وجود آلودگی این چاه‌ها پلمپ می‌شود.

وی با بیان این‌که عمدتاً آب چاه‌های استان عاری از آلودگی است، اظهار داشت: برای تأمین آب شرب بایستی از تصفیه‌خانه مجهز و استاندارد استفاده شود.

صابری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اطلاع‌رسانی از نحوه صحیح در مصرف آب شرب تصریح کرد: مردم می‌توانند با مصرف صحیح آب تصفیه شده بهداشتی برای مصارف شرب و استحمام از هدر رفت آب در مصارف دیگر خودداری کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول