اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخاب بزرگ اسفند/170

حضور آگاهانه سیلی محکم ایرانیان بر گونه‏ استکبار

خبرگزاری فارس: روح جامعه در روز دوازدهم اسفندماه امسال کار خود را خواهد کرد و حماسه‏ای می‏سازد که برای همیشه به رویای شیرین دوست‏داران ایران و کابوس دشمنان این سرزمین پاک مبدل خواهد شد.

حضور آگاهانه سیلی محکم ایرانیان بر گونه‏ استکبار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان روح جامعه یا همان حضور حماسی و آگاهانه امت حزب‏الله و همیشه در صحنه، وقتی به جنبش درآمد، هیچ عاملی توان جلوگیری از آن را ندارد و با این برآورد، جنبشی که در 12 اسفندماه از مردم ایران اسلامی به وقوع خواهد پیوست، بی‏نظیر خواهد بود.

اگر چه ممکن است میزان تحرک این روح و ظرفیت مانور آن در هر انتخاباتی متفاوت از دیگری زیاد و کم شود، اما این کمی و زیادی حقیقت کلی موضوع را عوض نمی‏کند.

نتایج هر انتخاباتی محصول جنبش‏ها و تمایلاتی است که در لایه‏های درونی جامعه شکل گرفته و خود را در قالب انتخاب ویژه‏ای نشان می‏دهد، این جریان اجتماعی وقتی به حرکت درآید، دیگر از هیچ کس و هیچ عاملی برای متوقف کردن آن کاری ساخته نیست و انتخابات مجلس نهم نیز گواه و مصداق تمام عیار این اتفاق اجتماعی است.

از مدت‏ها قبل عده‏ای در داخل و خارج کوشیدند، به زعم خود جلوی این جنبش عظیم مردمی را بگیرند، اما چرا تاکنون ناکام ماندند؟

شاید دقیق‏ترین پاسخ این است که روح جامعه ایرانی برای خلق حماسه 22 بهمن یا 12 اسفندماه به جنبش در آمده، از این‌رو مقابله با آن امکان نخواهد داشت.

آن‌چه این روزها از حال و هوای حاکم بر فضای سیاسی و اجتماعی ایران عزیز فهمیده می‏شود، به معنای دقیق کلمه بیداری اسلامی و بصیرت انقلابی است که موجب شده آنان که قصد داشتند با حرف‏های تکراری خود فریاد تحریم انتخابات و یا حضور کم‏رنگ مردم در پای صندوق‏های اخذ رأی را به گوش مردم جامعه برسانند.

اما گویی گوش‏ها به سوی امواج این سخنان بسته است، جامعه ایرانی هم‌چنان که پیداست به ایران تعلق دارد و نه فقط تعلق جغرافیایی و شناسنامه‏ای، بلکه هر ایرانی واقعی در اسارت عشق این سرزمین گرفتار است، جامعه ایرانی با اسلام احیاء شده و منافع مادی و معنوی خود را آمیخته با آن می‏داند، آن گونه که اسلام و تشیّع اینک به مثابه علت وجودی این سرزمین پاک تلقی می‏شود.

جامعه ایرانی به استقلال و آزادی خود پایبند و برای عدالت و پیشرفت آماده است، این مطلب را حضور هر ساله میلیون‏ها ایرانی در راهپیمایی 22 بهمن و شرکت آحاد مردم در پای صندوق‏های أخذ رأی گواهی می‏دهد.

شهید رجایی خود را خدمتگزار کوچک مردم د‏انست و در ساده‏زیستی و پرهیز از تجملات و اخلاص و تقوا زبان‌زد خاص و عام بود، شهید آیت‏الله بهشتی عاشق مردم بودند و به مسئولیت و موقعیتی که در انقلاب و نظام داشت به عنوان یک وظیفه و تکلیف نگاه می‏کرد و می‏گفت: "ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت".

مردم بارها و بارها نشان دادند که قدر امام(ره) و مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان د‌لسوز و خدمتگزار ملت را می‏دانند و اگر پس از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هم‌چنان پرشور و فعال در صحنه حضور دارند و از انقلاب و نظام جمهوی اسلامی دفاع می‏کنند، به خاطر این است که به مسئولان اصلی و سیاست‏گذاران نظام اعتماد کامل دارند و مطمئن هستند که اینان در چارچوب احکام اسلام و قرآن و اصول و مبانی انقلاب اسلامی و قانون اساسی حرکت می‏کنند و از مدیران میانی و مسئولان دستگاه‏های مختلف نیز انتظار دارند که در مدیریت و نحوه تعامل خود با مردم، همین شیوه بزرگان انقلاب و نظام را برگزینند.

مردم شیفته مدیران و نمایندگانی هستند که صادقانه و بی‏ریا و دور از جنجال و هیاهو و شیطنت‏های سیاسی راه خدمت را برگزیده و مقام و موقعیت اجتماعی خویش را مدیون ملت می‏دانند و بر این باورند که باید کسانی را به مسئولیت گماشت و مورد حمایت قرار داد که دل در گرو راه امام(ره) و رهبری و اهداف عدالت‏خواهانه انقلاب داشته باشند و خدمت به مردم را بر حفظ منافع شخصی و حزبی خود ترجیح بدهند و خالصانه و به دور از جار و جنجال سیاسی فقط کار کنند و کار.

همان گونه که امروزه نه تنها در سطح دانشگاهیان بلکه در سطح سایر قشرهای جامعه اسلامی و در سطوح مختلف جامعه شاهد یک رجعت مقدس به نام نهضت علمی و خردگرایی و بصیرت انقلابی هستیم.

امید که فرداهای این انقلاب با حضور پرشور و شادی‏آفرین در همه صحنه‏ها به ویژه حضور در پای صندوق‏های اخذ رأی در وهله نخست به دشمنان ایران و مزدوران داخلی آنان نشان خواهند داد که هرگز این انقلاب و نظام مستحکم را که خود ساخته‏اند، تنها نخواهد گذاشت و در وهله دوم کسانی را انتخاب خواهند کرد که خدمتگزار راستین ملت باشند.

به امید آن روز ...

===============

یادداشت از: مجید ایمانیان

===============

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول