اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه‌ای‌ صورت گرفت

دعوت نهادهای مختلف گیلان برای حضور مردم در انتخابات 12 اسفند

خبرگزاری فارس: نهادها و سازمان‌های مختلف گیلان هر یک با صدور بیانیه‌ای مردم این استان را برای حضوری گسترده در انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند دعوت کردند.

دعوت نهادهای مختلف گیلان برای حضور مردم در انتخابات 12 اسفند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت شورای تبیین مواضع سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در بیانیه خود آورده است: انقلاب اسلامی پدیده بی‌نظیر دوران معاصر است که مبدأ ارائه مدل نوین در مردم‌سالاری دینی در جهان شده است.

این بیانیه می‌افزاید: در شرایط امروزی با توجه به پیامد روند قدرت‌یابی روزافزون جمهوری اسلامی به عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و نیز فرآیند رو به رشد بیداری اسلامی و تداوم دومینوی سقوط حکومت‌های استبدادی وابسته به غرب و جایگزینی حکومت‌های مردمی در شمال آفریقا و خاورمیانه و همچنین جنبش ضد سرمایه‌داری وال‌استریت منجر به امید مضاعف نسبت به آینده در دوستان انقلاب اسلامی و نگرانی و عصبانیت دشمنان و در رأس آنها آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های ترویست‌پرور شده است.

در ادامه بیانیه شورا آمده است: انتخابات مجلس نهم یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخابات در سی‌امین انتخابات جمهوری اسلامی است و با نگاهی به شرایط داخلی و توجه به عبور کشور از شرایط فتنه در داخل و موج فزاینده بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و تاثیرپذیری عمیق بیداری اسلامی از الگوی انقلاب اسلامی ملت قهرمان ایران، همگی انتخابات نهم را برای نظام جمهوری اسلامی و دشمنان آن در دایره اهمیت و حساسیت مضاعف قرار داده است.

شورای تبیین مواضع سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در بخش دیگری از بیانیه خود ذکر کرده است: ما فرزندان این ملت در سنگرهای جهاد علمی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از تمام اقشار فهیم و مسلمان ایران اسلامی به ویژه مردم شهیدپرور گیلان استدعا داریم با مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه خود و مجلس کارآمد به خلق حماسه‌ای دیگر نظیر 8 دی سال 88 و 22 بهمن امسال بپردازند.

این شورا در پایان بیانیه خود ترور دانشمندان هسته‌ای و شهیدان نخبه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها را محکوم کرد و اذعان داشت: با پیروی از رهنمودهای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و ادامه راه شهیدان در عرصه جهاد علمی در صحنه خواهیم بود.

سازمان بسیج حقوقدانان گیلان نیز در بیانیه خود آورده است: ما جامعه حقوقدانان بسیجی گیلان شامل قضات محاکم دادگستری، وکلای دادگستری، سردفتران اسناد رسمی، اساتید حقوقی دانشگاه‌ها و کارشناسان حقوقی اداره‌ها و سازمان‌های همراه و همگام با دیگر شهروندان ولایت‌مدار استان برای دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سربلندی آن در جهان و انتخاب نمایندگان اصلح در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت و موجبات یأس و ناامیدی دشمنان خارجی و داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم می‌کنیم.

همچنین بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان، اداره کل محیط زیست استان، سازمان جهاد کشاورزی گیلان، انجمن صنفی کارفرمایی کارخانه‌های تولید دارو، لوازم پزشکی و بهداشتی استان، سازمان معدن، صنعت و تجارت گیلان، سازمان اتوبوسرانی کلانشهر رشت و حومه، فرمانداری بندر انزلی، خانه سازمان‌های غیردولتی «مردم‌نهاد» استان، شورا و شهرداری رشت و دیگر نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های گیلان هر یک با صدور بیانیه‌ای جداگانه مردم را برای حضوری گسترده در پای صندوق‌های رأی در 12 اسفند دعوت کردند.

به گزارش فارس یک‌میلیون و 647 هزار و 951 نفر معادل 66 درصد مردم گیلان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات مجلس نهم هستند و دوره قبل نمایندگی مجلس 65.58 درصد در استان واجد شرایط رأی دادن بودند.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول