اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازاریان سنندج:

چشم دشمنان نظام را با حضور خود در انتخابات کور می‌کنیم

خبرگزاری فارس: جمعی از بازاریان و اصناف سنندجی در یک گفت‌وگوی انتخاباتی با فارس شرکت در انتخابات را وظیفه تک‌تک هر ایرانی دانسته و گفتند در انتخابات شرکت می‌کنیم تا چشم دشمنان نظام و ملت کور شود.

چشم دشمنان نظام را با حضور خود در انتخابات کور می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، کردستان حال و هوای تازه‌ای به خود گرفته و تمام مردم به موضوع انتخابات و برگزیدن کاندیدای مورد نظر خود می‌اندیشند تا افتخار دیگری را در دفتر افتخاراتشان به ثبت برسانند.

از پیر مردهایی که به صندلی‌های پارک تکیه داده‌اند و در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث می‌کنند تا دانشجویانی که در دانشگاه‌ها و کرسی‌های آزاد‌اندیشی در مورد انتخابات و نقش آن در سرنوشت کشور به تبادل نظر می‌پردازند و به سوال‌های همدیگر پاسخ می‌گویند همه و همه حکایت از حضور گسترده این مردم در انتخابات 12 اسفند دارد.

در حالی که تنها چند ساعتی به پایان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در سراسر کشور و استان کردستان باقی مانده است، نامزدها و حامیان با تمام توان و تلاش برای جذب بیشتر مردم در هر کوچه و برزنی به تبلیغات انتخاباتی می‌پردازند تا کرسی‌های مجلس آینده را از آن خود سازند.

تنها چند ساعت به زمان آغاز رأی‌‌گیری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و مردم صبح جمعه با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی سرنوشت آینده کشور را با آرای خود رقم خواهند زد.

به همین منظور خبرگزاری فارس استان کردستان در آخرین ساعت باقی مانده تا آغاز زمان رأی‌گیری پای در دل‌ها و صحبت‌های اصناف و بازاریان سنندجی در مورد انتخابات نشست و گزیده‌ای از آنها را بیان می‌کند.

* نمایندگان منتخب وعده‌های خویش را عملی کنند

یکی از بازاریان سنندجی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب تا کنون 8 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار شده، گفت: در طول این 8 دوره کاندیداهای زیادی توسط مردم انتخاب و به عنوان نماینده مردم به مجلس راه یافتند.

جمال محمدی افزود: بسیاری از این نمایندگان با وعده و وعیدهایی که هیچ‌گاه محقق نشدند، به مجلس راه پیدا کردند.

به گفته وی، این کاندیدها وعده‌هایشان را بعد از ورود به مجلس به دست فراموشی سپردند و تنها به منافع خود و اطرفیانشان توجه کردند.

این بازاری سنندجی با بیان اینکه کاندیداها باید بدانند تنها به دلیل اعتماد مردم و دادن رأی آنان به چنین جایگاهی می‌رسند، خاطرنشان کرد: کاندیداها بدانند وعده‌هایی را که امروز به خاطر جلب اعتماد مردم می‌دهند فردا به دست فراموشی نسپارند و موجب سلب اعتماد مردم نشوند.

* نمایندگان؛ نماینده تمام مردم هستند نه گروه خاص

محمدی تصریح کرد: نمایندگان منتخب مردم نماینده عده‌ای خاص نیستند بلکه نماینده استان و کشورند و باید تنها هدفشان خدمت صادقانه به مردم و تلاش برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی باشد.

محمد برازنده یکی دیگر از بازاریان سنندجی که در پشت ویترین مغازه‌اش به سوالات خبرنگار فارس پاسخ می‌دهد، تلاش برای توسعه و آبادانی استان و رفع چهره محرومیت از آن را تنها انتظار مردم از نمایندگان می‌داند.

به گفته وی، تحقق وعده‌ها و شعارهای کاندیداها که مردم به امید عملی شدن آن پای صندوق‌های رأی کشیده می‌شوند نیز حق این مردم است که نباید از سوی نمایندگان مورد بی‌مهری قرار گیرد.

* حل مشکلات نیازمند نظارت قوی‌تر نمایندگان است

این بازاری سنندجی خاطر نشان کرد: اهتمام جدی نظام و دولت در اختصاص اعتبارات و توجه به زیرساخت‌های استان بر کسی پوشیده نیست، اما باید از سوی نمایندگان مردم در مجلس پیگیر شود تا محقق و به سرانجام رسیده و گره‌هایی از مشکلات مردم باز شود.

برازنده افزود: بر اساس اندک مطالعه‌ای که دارم شاید درصد کمی از مصوبات سفرهای استانی دولت به کردستان انجام شده و این کم‌کاری را مردم به حساب نمایندگان مجلس مبنی بر عدم پیگیری و یا نظارت آنان ربط می‌دهند.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان در بین مردم نباید تنها به زمان تبلیغات و جلب آرای مردمی در قبل از برگزاری انتخابشان خلاصه شود، گفت: کاندیداها قبل از آنکه به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوند در میان اقشار مختلف مردم حضور پیدا می‌کنند، ولی به محض کسب مقام و جایگاه مردم را فراموش می‌کنند.

یکی دیگر از مغازه‌داران سنندجی از عدم ارتباط گیری نمایندگان با مردم گله‌مند است و می‌گوید: حضور نمایندگان در بین مردم به ویژه در نمازهای جمعه و گوش دادن به مشکلات و درد دل‌های آنان و تلاش برای رفع دغدغه‌هایشان وظیفه‌ای است که نمایندگان ما از آن غافل هستند.

* شیوه تبلیغات برخی از کاندیداها نادرست بود

کریم عبدی از شیوه تبلیغات برخی از کاندیداها انتقاد کرد و افزود: برخی از کاندیداها با صرف هزینه‌های هنگفت و خرید رأی مردم می‌خواهند خود را به صندلی‌های مجلس بچسبانند.

وی صداقت و راستگویی را مهم‌ترین وظیفه نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد و گفت:‌ نامزدهای انتخاباتی باید بدانند از همین امروز اگر خشت را کج بنهند و بخواهند کلاه سر مردم بگذارند، فردای قیامت باید در مقابل خدا و خلق خدا پاسخگو باشند.

عبدی مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات را ضروری دانست و ادامه داد:‌ مردم باید بدانند حضور آگاهانه و حداکثری آنان و انتخابات نمایندگان اصلح آینده کشور و نظام را تضمین خواهد کرد.

یکی دیگر از بازاریان سنندجی نیز مشارکت در انتخابات را یک وظیفه ملی و شرعی دانست و گفت: برگزاری انتخابات به معنای مشارکت و دخالت مستقیم مردم در تعیین سرنوشت و آینده کشور است.

اقبال عزیزی ابراز داشت: این وظیفه آحاد مردم است که با مشارکت حداکثر و آگاهانه خود در انتخابات و انتخاب کاندیداهای اصلح آینده کشور را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات از یک سو و انتخاب افراد اصلح از سوی دیگر ضامن اقتدار بیش از پیش کشور خواهد شد، اضافه کرد: انتخاب مردم باید آگاهانه و بر اساس مطالعه و تحقیق صورت گیرد تا افرادی کارآمد و اصلح وارد مجلس شوند.

* مشارکت حداکثری معادلات سیاسی دشمنان را بر هم می‌زند

به گفته این جوان سنندجی، مردم برای انتخاب اصلح‌ترین کاندیداها به عنوان نمایندگان فردای مجلس نیاز به شناخت کافی آنان دارند و نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در این زمینه بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است.

ژاله کرمی هم حضور حداکثری مردم در انتخابات را در معادلات سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی کشور مؤثر می‌داند و اطمینان دارد به هر اندازه که حضور مردم بیشتر باشد آینده و اقتدار نظام در داخل و خارج از کشور تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ مهم‌ترین و حساس‌ترین تصمیمات کشور در درون مجلس گرفته می‌شود و حضور نمایندگانی عالم، توانمند و آگاه به مشکلات مردم در مجلس می‌تواند ضامن پیشرفت و توسعه بیش از پیش کشور شود.

کرمی ادامه داد: باید کسانی به عنوان نمایندگان مردم بر کرسی‌های مجلس بنشینند که بتوانند پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند و آنچه را امروز شعار می‌دهند فردا بتوانند عملیاتی کنند.

این بانوی بازاری سنندجی عنوان کرد: قول‌ها و وعده‌های زیادی از سوی نمایندگان گذشته به مردم داده شد که بعد از انتخاب شدن هیچ‌گاه تحقق نیافته و این موضوع موجب ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم شده است.

* ژست گرفتن با لباس محلی اهانت به مردم است

یکی دیگر از بازاریان سنندجی نیز با انتقاد از نحوه تبلیغات برخی از نامزدهای انتخاباتی گفت: استفاده از لباس محلی در صورتی که برخی از آنها در گذشته حتی یک بار این لباس‌ها را برای پوشش انتخاب نکرده‌اند، توهین بزرگی به مردم کردستان است.

عادل احمدی افزود: نامزد انتخاباتی که از همین امروز بخواهد با تزویر و ریا و پوشیدن لباس محلی برای ورود به مجلس تلاش کنند بدون شک نمی‌تواند نماینده اصلحی برای این مردم باشد.

به گفته وی، مردم کردستان مردمی ولایت‌مدار و انقلابی هستند و تنها هدفشان اقتدار و توسعه کشور و استانشان است و اگر کسی بخواهد برای این مردم با صداقت کار کند نیازی به اینگونه حرکت‌ها ندارد.

احمدی گفت: نامزدهای نمایندگی باید بدانند پوشیدن لباس محلی نمی‌تواند ملاک و یا تضمینی برای کرد بودن آنها باشد و آنان باید بدانند کار برای مردم کردستان است که معرف آنان به عنوان فرزند این استان شهید پرور خواهد بود.

این کسبه سنندجی خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم کردستان با توجه به موقعیت این استان باید افرادی بسیار توانمند باشند تا بتوانند آنچه را که حق این مردم است، به آنان برساند.

* نمایندگان منتخب نام نیک را از خود به جای بگذارند

احمدی یادآور شد: مردم کردستان مردمانی ولایی و انقلابی هستند و برای حراست و پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن همچون سایر مردم کشور بدون شک با حضور یکپارچه خود در پای صندوق‌های اخذ رأی بار دیگر توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی در پایان خطاب به نمایندگان آینده مردم کردستان در مجلس گفت:‌ باید به گونه‌ای در خدمت به مردم تلاش کنید که بعد از پایان دوره نمایندگی در محافل و اماکن مختلف، مردم از شماها به نیکی یاد کنند.

امین ویسی یکی دیگر از بازاریان سنندجی نیز با بیان اینکه نمایندگان گذشته برای این مردم چه کاری انجام داده‌اند تا نمایندگان آینده بخواهند انجام دهند، تصریح کرد: مردم بر اساس وظیفه ذاتی هر ایرانی و با هزاران امید به خاطر وعده‌ها و شعارهای نامزدهای انتخاباتی در انتخابات شرکت می‌کنند، ولی متأسفانه هیچ‌کدام از وعده‌های نمایندگان عملی نمی‌شود.

وی عنوان کرد: نمایندگان باید به آرای مردم احترام بگذارند و از آن به خاطر منافع شخصی خود سوءاستفاده نکنند.

این کسبه سنندجی در پایان اذعان داشت: خدمت صادقانه نمایندگان به مردم بهترین راه احترام به آرای آنان است که باید از سوی نمایندگان مجلس آینده مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است تنها هدف ایرانیان و مردم استان کردستان در انتخابات در وهله اول پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی و هواداران داخلی آنهاست و در مرحله دوم نیز انتخاب کاندیداهایی اصلح خواهد بود که همه در روز جمعه به این وظیفه مهم جامه عمل پوشانده و با حضوری گسترده‌تر از انتخابات‌های گذشته نقشه‌های تحریمی و تهدیدی دشمنان را بر هم می‌زنند.

===============

گزارش از شیرین مرادی

===========

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول