اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

ذخیره 6 هزار تن کالای ضروری در انبارهای استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر 6 هزار تن کالای ضروری و مورد نیاز مردم در انبارها و سردخانه‌های استان زنجان ذخیره شده است.

ذخیره 6 هزار تن کالای ضروری در انبارهای استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید جلال نبوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 22 قلم کالای مورد نیاز و ضروری مردم در انبارها و سردخانه‌های استان زنجان ذخیره‌سازی شده است، اظهار داشت: ارزش این کالاهای ذخیره شده 7 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است.

وی در زمینه برنامه‌های معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در روزهای پایانی سال تصریح کرد: با افزایش کنترل و نظارت در بازار به ویژه بازار کالاهای ضروری، آرامش روانی و زمینه مناسب برای خرید و تهیه کالاهای مورد نیاز مردم را فراهم می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی از 11 اسفند ماه تا 15 فروردین سال 91 خاطر نشان کرد: جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی و رسیدگی به شکایت‌های مردمی از اهداف مهم این طرح است.

وی با بیان اینکه 45 بازرس و 120 ناظر افتخاری در اجرای طرح تشدید نظارت حضور دارند، اضافه کرد: این ناظران و بازرسان به صورت نامحسوس نسبت به پایش بازار و نظارت کالا و خدمات اقدام می‌کنند.

نبوی با اشاره به اینکه نظارت در دو بخش کالا و خدمات صورت می‌گیرد، ادامه داد: اقدامات نظارتی شامل صدور فاکتور، رعایت برچسب و شناسایی واحدهای متخلف می‌شود.

وی به حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ستاد تسهیلات سفر اشاره کرد و افزود: این بازرسان به منظور رسیدگی به شکایات مسافران در ستاد تسهیلات سفر حضور پیدا می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه 35 نفر از نیروهای بسیج اصناف در مناطق 35 گانه توزیع میوه‌های شب عید حضور دارند، تصریح کرد: این نیروها در راستای کنترل بازار و نظارت بر توزیع صحیح میوه ها در این مراکز حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ استان زنجان نیز مورد بازرسی و نظارت بازرسان و ناظران قرار می گیرد، ادامه داد: نظارت بر سود واقعی واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی از جمله اهداف کنترل واحدهای صنفی محسوب می‌شود.

نبوی با اشاره به اینکه از اوایل سال جاری تاکنون 2 هزار و 944 پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است، خاطر نشان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها 10 میلیارد و 161 میلیون و 594 هزار و 807 ریال اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون به یک هزار و 490 پرونده رسیدگی شده است، اضافه کرد: میزان جرایم وصولی از این پرونده‌ها 2 میلیارد و 937 میلیون و 463 هزار و 414 ریال برآورد شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در زمینه تامین گوشت مرغ منجمد در استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر گوشت مرغ با قیمت 3 هزار و 50 تومان برای مصرف‌کنندگان در سطح استان توزیع می‌شود.

وی در رابطه با افزایش قیمت برخی از کالاها در استان زنجان یادآور شد: بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش یک تا 18 درصدی قیمت برخی از کالاها و خدمات اعلام شده است، اما با افزایش قیمت خود سرانه که توسط واحدهای صنفی صورت گیرد به صورت قاطع برخورد می‌شود.

نبوی با اشاره به اینکه افزایش قیمت برخی از کالاها تابع قیمت ملی و جهانی است، اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ منجمد تابع نوسانات موجود در قیمت مرغ زنده است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول