اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبپخش:

کتاب به عنوان یک کالای اساسی مطرح شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی آبپخش گفت: کتاب به عنوان یک کالای اساسی مطرح شود.

کتاب به عنوان یک کالای اساسی مطرح شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از نویسندگان بخش آبپخش اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جوامع اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و کتابخانه عمومی شهر آبپخش در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه کرده است.
وی افزود: تجلیل از علم، کتاب و نویسنده باید از میان نخبگان جامعه آغاز شود و در وهله اول فرهیختگان و عالمان باید برای جایگاه والای علم و کتاب ارزش و اهمیت قائل باشند تا بقیه اقشار و آحاد جامعه به تبعیت از ایشان مجذوب این فرهنگ شوند.
رضایی با اشاره به وظیفه خطیر خواص و عالمان در جامعه اذعان داشت: از خواص جامعه انتظار می‌رود با توجه به این مقوله ارزشی توجه عموم جامعه را بدان جلب کنند و زمینه را برای پیشرفت و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هموار سازند.
امام جمعه آبپخش بیان داشت: یکی از مظلومیت‌‌های جایگاه و مقام نویسندگان در جامعه این است که نخبگان جامعه و کسانی که باید به این مسئله توجه خاصی مبذول کنند در این زمینه کوتاهی می‌کنند.
رضایی در همین راستا اضافه کرد: این مسئله نشان از آن دارد که مقوله علم و مطالعه در جامعه ما جایگاه حقیقی و والای خود را پیدا نکرده است و مسئولان جامعه باید توجه بیشتری به این امر داشته باشند.
وی ادامه داد:‌ رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با کتابداران و متولیان امر کتاب از میزان نشر و مطالعه کتاب در جامعه ابراز گلایه و ناخشنودی کردند و امروز مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل و بهبود فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بکار گیرند.
این مسئول اذعان داشت: تمامی آحاد و اقشار جامعه، فرهنگ دوستان و مسئولان فرهنگی جامعه باید با تمام وجود تلاش کنند تا میزان سرانه مطالعه کتاب در جامعه افزایش یابد.
امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش خود را کنیم تا کتاب در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و مردم آن را به عنوان کالای اساسی زندگی خود تلقی کنند و مطالعه کتاب بخشی از برنامه روزانه زندگی ایشان شود.
وی با بیان اینکه در علم‌آموزی و مطالعه باید ذات علم را مورد توجه قرار دهیم، ابراز داشت: هر قدر ارزش توجه به علم و مطالعه در جامعه بالا برود شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون جامعه خواهیم بود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول