اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

مقطع کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت حوادث در اصفهان راه‌اندازی شود‌

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مقطع کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت حوادث در اصفهان راه‌اندازی شود‌.

مقطع کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت حوادث در اصفهان راه‌اندازی شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی بعدازظهر امروز در همایش سراسری نظام سلامت، مدیریت ریسک و حوادث غیرمترقبه گفت: وجه امتیاز این‌گونه همایش‌ها نسبت به سایر همایش‌ها، ویژگی علمی و عملی آن است و صرف به شکل تئوری و آکادمیکی نیست.

وی بیان داشت: از تعداد حوادث شناخت شده در دنیا، بخش عمده‌ای از آن در ایران یا به وقوع پیوسته یا به وقوع می‌پیوندد، بیان داشت: با توجه به جایگاه ویژه اصفهان در کشور و اینکه در تمام مسائل اصفهان جایگزین تهران است بنابراین نقش حساسی در مدیریت حوادث طبیعی و غیر طبیعی ایران دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته چه درسی از وقایع حادث شده بر ایران گرفتیم یا اکنون به چه برنامه‌ریزی‌های در بحث مدیریت حوادث دست یافتیم از مسائلی است که باید روی آن تأمل شود، تصریح کرد: با وجود منابع محدود ایران چگونه می‌توان روی حوادث برنامه‌ریزی کرد یا در آینده با چه حجمی از حوادث غیر مترقبه روبه‌رو می‌شویم، مباحثی است که اکنون باید روی آن اندیشه شود.

وی در قالب مثال‌های مختلف سعی داشت که حساسیت حوادث غیرمترقبه را برای حضار نشان دهد، ادامه داد: به عنوان مثال هنگامی که برق می‌رود و از بیرون وارد خانه‌ای می‌شوی که تاریکی مطلق دارد اما به دلیل آشنایی با فضای داخل خانه به خوبی می‌توانی به تجهیزات اولیه برای روشنایی دستیابی، لازم است آمادگی در مواقع بحران هم این‌گونه مدیریت شود.

شیرانی افزود: مردم ژاپن به خاطر مواجه مکرر با زلزله امروزه به حدی رسیدند که تمام وسایل منزل یا محل کار آنها به گونه‌ای بر زمین، دیوار و یا سقف میخکوب شده که با آمدن زلزله کم‌ترین تلفات را دارند.

وی خواستار هماهنگی بین بخشی و سازمانی با ارگان‌هایی مثل هلال‌احمر، آتش‌نشانی، مدیریت بحران اصفهان و سازمان‌های دخیل در مدیریت هرچه بهتر بحران شد و اضافه کرد: هر چند این هماهنگی از چند سال قبل در اصفهان شکل گرفته است، اما باید تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اگر لازم باشد، مرکز تحقیقاتی به منظور مدیریت کردن بهتر حوادث در اصفهان راه‌اندازی می‌شود، گفت: لازم است دوره کوتاه مدت مجازی مدیریت حوادث در اصفهان شکل بگیرد و علاوه بر آن از سال آینده مقطع کارشناسی ارشد و PHD مدیریت حوادث در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول