اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه نینوای گلستان:

بسیج آماده کمک به دولت برای مقابله با حوادث طبیعی است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: بسیج این آمادگی را دارد برای مقابله با حوادث طبیعی به کمک دولت بیاید.

بسیج آماده کمک به دولت برای مقابله با حوادث طبیعی است

حسین کریمی‌اول صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در اساسنامه سپاه و بسیج کمک به دولت در حوادث غیرمترقبه یک وظیفه شناخته می‎شود.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه بسیج به صورت دو منظوره تعریف شده است گفت: اردوگاه قدس به صورت دو منظوره تعریف شده تا هم بستری برای آموزش بسیجیان باشد و هم در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه بتوان از آن بهره‎ برد.

کریمی‌اول تصریح کرد: در اردوگاه شیرآباد و کردکوی نیز این بستر را فراهم کرده‎ایم و این آمادگی را داریم تا در تمام شهرستان‎های استان اگر زمین در اختیار ما قرار دهند اردوگاه‎ها را با سکوهای اسکان موقت برای بحران تجهیز کنیم.

جانشین فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به اقدامات نیروهای بسیجی در حوداث برف اخیر در استان ابراز داشت: در این حادثه گروه مهندسی جوادالائمه با اقدامات گروهی و 300 نفر روز نیروی انسانی با 12 دستگاه سبک و سنگین، 230 جاده بسته شده را بازگشایی کردند.

وی یادآور شد: گروه تیپ 60 عمار یاسر نیز 155 نفر روز نیرو به کارگیری کرد و توانست با کمک دیگر دستگاه‎های اجرایی 76 نفر در راه مانده را نجات دهند.

کریمی‌اول خاطر نشان کرد: این دو تیپ مجموعا 241 کیلومتر در مسیر دوزین و خوش‌ییلاق را با نفربر زرهی تردد کرده‎اند.

این مسئول با بیان اینکه سپاه با رویکرد مقابله با بحران این اقدام را انجام داده تاکید کرد: در این اقدام از هشت دستگاه سبک و چهار دستگاه نفربر زرهی وارد عملیات شدند که به دلیل صعب‎العبور بودن مسیرها خسارت موتوری به یک دستگاه نفربر زرهی نیز وارد شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای سپاه آزادشهر در منطقه دوزین و خوش‌ییلاق تلاش زیادی در این راستا داشته‎اند اذعان داشت: همه پایگاه‎های بسیج با همکاری جمعیت هلال‌احمر برای کاهش مشکلات در این چند روز انجام وظیفه کردند و نیروهای بسیجی 500 ساعت نفر تلاش داشته‎اند.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول