اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

انحصار غرب بر فناوری هسته‏ای پایان یافته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: در برهه کنونی دیگر انحصار غرب بر فناوری هسته‏ای پایان یافته است.

انحصار غرب بر فناوری هسته‏ای پایان یافته است

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: تنها دلیل اعمال تحریم‏های مختلف بر ایران اسلامی، پایمردی امت بیدار این مرز و بوم بر ارزش‏های والای انقلاب است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: هم‏زمان با بازخوانی فناوری هسته‏ای در کشور، ماهیت سلاح هسته‏ای نیز با یک بازتعریف اساسی مواجه شده است.

وی ادامه داد: امروز امت اسلامی ایران به جهت تامین نیازهای اساسی خود به دست فرزندان غیور و دانشمندش احساس عزت نفس می‏کنند.

علاءالدینی اضافه کرد: تلاش‏های صورت گرفته در مسیر نیل به اهداف علمی، علاوه بر ایجاد غرور در میان مردم موجبات شکست راهبرد دشمن را نیز فراهم آورده است.

امام جمعه دماوند از وجود بازتعریفی جدید از قدرت در جهان سخن به میان آورد و افزود: به دلیل استقرار در دنیای مادی، قدرت‏های کنونی توان خود را در امور مادی پیگیری می‏کنند.

وی تصریح کرد: از این‌رو، تنها گفتمان قابل استفاده از سوی قدرت‏طلبان استکباری، سیاست "ما سلاح اتمی داریم؛ پس قدرتمندیم؛ شما باید از ما تبعیت کنید" را پیش روی خود قرار داده‏اند.

علاءالدینی با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در روزهای اخیر یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خویش، این گفتمان جهان سلطه را زیر سئوال بردند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: ایشان در پاره‏ای از سخنرانی خود فرمودند که "گفتمان ما، اقتدار بدون سلاح هسته‏ای است".

وی اضافه کرد: منظور رهبر معظم انقلاب از بیان این مطلب آن است که سلاح هسته‏ای به هیچ عنوان اقتدار را به همراه ندارد.

علاءالدینی داشتن سلاح هسته‏ای را به لحاظ فقهی امری معصیت‏بار خواند و افزود: نگهداری از سلاح هسته‏ای به دلیل خطرات موجود و نگهداری پرهزینه از نظر برخی فقها امری گناه‏آلود تلقی می‏شود.

امام جمعه دماوند با رد این نظریه که تحریم‏های غرب در قبال پافشاری ایران بر استفاده از فناوری هسته‏ای است عنوان کرد: بر خلاف برخی نقطه نظرات که تلاش برای استفاده از فناوری صلح‏آمیز هسته‏ای را عامل تحریم‏های غرب می‏دانند، فشارهای اقتصادی امروز صرفا وارد آوردن ضربه به اصل پایداری امت اسلامی به ارزش‏ها را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی تنها در سالیان اخیر برای سود جستن از فناوری‏های نوین اقدام کرده است؛ حال آنکه تحریم‏های غرب از سه دهه گذشته و با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صورتی اجرایی به خود گرفته است.

علاءالدینی از اقدامات غرب جهت جداسازی اذهان جامعه از نقطه آغازین تحریم‏های اقتصادی و سیاسی علیه ایران اسلامی سخن به میان آورد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: به رغم تلاش بی‏سابقه غرب، مردم نباید نقطه آغازین تحریم‏های اقتصادی و سیاسی دشمنان را فراموش کنند.

وی اضافه کرد: استکبار با برنامه‏ریزی‏های گسترده در پی القای این دروغ بزرگ به امت اسلامی ایران است که تحریم‏های آنها صرفا برای ایجاد مانع در مقابل دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

علاءالدینی افزود: حال آنکه ما از ابتدای روزهای انقلاب که از سلاح اتمی خبری نبود، تحت اعمال تحریم‏های سلطه‏گران قرار گرفته‏ایم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول