اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

شتاب تولید علم ثمره خون دانشمندان هسته‌ای است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: شتاب تولید علم در کشورمان حاصل ریخته شدن خون دانشمندان هسته‌ای است.

شتاب تولید علم ثمره خون دانشمندان هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس این شهرستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در بخش پزشکی 20 درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد مقالات پذیرفته شده جهانی در زمینه پزشکی در سال 2011 به 6 هزار و 600 مقاله رسیده که نسبت به سال 2008، 60 درصد افزایش داشته است.

خطیب جمعه زاهدان ادامه داد: ایران در تولید داروهای ضد سرطان و نیز بیماری هموفیلی دومین کشور جهان محسوب می‌شود و نیز در تولید سلول‌های بنیادین، نانوفناوری، شبیه سازی، فناوری‌های انرژی نو و علوم هوا فضا در شرایط ایده‌آل قرار دارد.

سلیمانی با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن ماه در اوج اقتدار و به دوراز حاشیه و چالش شکل گرفت تصریح کرد: حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن ماه، نشان از دیانت ملت ایران داشت که با این حضور شکرگزار دستاوردهای انقلاب شدند.

وی بیان داشت: بنده از مردم مؤمن و متعهد سیستان و بلوچستان به دلیل حضور پر رنگشان در راهپیمایی 22 بهمن ماه تشکر می‌کنم که با این حضور حداکثری، اقتدار ملی، شعور سیاسی و دلدادگی خود را به نظام به نمایش گذاشتند و این کار را برای مسئولان و کارگزاران نظام سنگین‌تر می‌کند که در تکلیف و وظیفه خود نسبت به مردم کوشاتر باشند.

امام جمعه زاهدان در ادامه با طرح سوالی که چرا مردم در طلیعه بیست و چهارمین سال پیروزی انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند؟ تصریح کرد: ملت ایران برای صیانت از دستاوردهای انقلاب از جمله عزت، اقتدار ملی، خودباوری به صحنه آمدند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ملت با شعور و غیرتمند ایران اسلامی می‌دیدند که چگونه دشمن 33 سال  سیاست تحریم و تهدید را علیه ایران به کار می‌بست اما کشورمان از چالش‌ها فائق آمد و امروز مشکلات دنیا چند برابر ملت ایران است.

وی گفت: اکنون خدمات با کیفیت بالا به صورت یکنواخت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

امام جمعه زاهدان افزود: ملت ایران با تکرار حماسه 22 بهمن ماه، در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جهانیان را انگشت به دهان می‌گذارند.

سلیمانی به رشد جهشی بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و بیان داشت: در منطقه باهوکلات، دورانی بوی آبادانی به مشام نمی‌رسید اما امروز به بهشت برین تبدیل شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول