اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی خبر داد

حضور پر شور دانشگاهیان قزوین در انتخابات مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین استادان دانشگاه را فرماندهان و دانشجویان را افسران جنگ نرم بر شمرد و گفت: دانشگاهیان استان قزوین در انتخابات حضور پر شور دارند.

حضور پر شور دانشگاهیان قزوین در انتخابات مجلس

عبدالعلی آل‌بویه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با وجود موانعی که دشمنان بر سر راه انقلاب ایجاد کرده‌اند انقلاب اسلامی ایران مسیر اصلی خود را طی می‌کند و مردم در هر شرایطی پایبند به انقلاب، پاسدار خون شهیدان و مطیع امر ولی فقیه هستند.

آل‌بویه حضور در راهپیمایی 22 بهمن را یکی از نمونه‌های پایبندی مردم به انقلاب عنوان کرد و افزود: با قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی حساسیت مردم بیشتر می‌شود.

وی با یادآوری تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف اجتماعی افزود: دانشگاهیان نیز به عنوان چهره‌های اصلی جنگ نرم به تأسی از سخنان معمار کبیر انقلاب بر اهمیت انتخابات به عنوان عصاره ملت تأکید دارند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: نقش این قشر در امر حساس انتخابات تنها مربوط به حضور خود آنان در پای صندوق‌ها نیست بلکه برنامه‌ریزی برای جلب حضور حداکثری مردم نیز از دید دانشگاهیان دارای اهمیت ویژه و در رأس فعالیت‌های انتخاباتی آنان است تا ملت ایران بتوانند از این امتحان الهی سربلند بیرون آیند.

آل‌بویه خاطر نشان کرد: در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز با برپایی برنامه‌هایی نظیر حضور نامزدها به منظور تشریح اهداف آینده و جلسات بحث و بررسی دانشجویی پیرامون انتخابات و برنامه‌هایی از این دست سعی در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کند.

وی همچنین در خصوص فعالیت تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه بیان کرد: این دانشگاه هم‌اکنون سه تشکل؛ بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان را داراست و تشکل اسلامی اصلاح‌طلب هم تشکل دانشجویی دیگری است که در گذشته در این دانشگاه فعال بوده اما دانشگاه آن را منحل نکرده است و می‌تواند برای ادامه فعالیت خود مجدداً اقدام کند.

رئیس دانشگاه امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه دانشجو جوان بوده و جوان آرمانگرا و آینده‌ساز است، تصریح کرد: دانشجویان باید در کنار علم‌آموزی و تولید اندیشه از فرصت دانشجویی خود برای کسب مهارت‌های زندگی از طریق پرداختن به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی بهره گیرند.

آل‌بویه اعلام کرد: این دانشگاه نیز سعی دارد از طریق برگزاری دوره‌های مدیریت زمان، برنامه‌نویسی چشم‌انداز، بصیرت‌افزایی، روش‌های موفقیت یک سازمان و امثال آن دانشجویان را به گونه‌ای پرورش دهد که پس از پایان دوره تحصیل خود در حوزه فرهنگی و مبانی سیاسی نیز تجربه کسب کرده باشند.

وی به برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی در این دانشگاه از سال 88 تاکنون اشاره کرد و گفت: عرصه برای فعالیت سیاسی دانشجویی برای همه دانشجویان باز بوده و دانشگاه با این قبیل فعالیت‌ها هیچ مخالفتی ندارد اما این امر مشروط به آن است که تمامی فعالیت‌ها در چارچوب قانون صورت گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه امام خمینی (ره) در روز دانشجوی سال جاری جزو معدود دانشگاه‌هایی بود که تریبون آزاد برپا کرد، افزود: طرح منطقی مباحث عنوان شده شرط اصلی شرکت در این مجامع است و نقد فعالیت‌های نظام در کنار ذکر نکات مطلوب شرط ضروری دیگری است که باید به آن بپردازند چراکه هدف از برگزاری این جلسات تعریف و تمجید مطلق از نظام نیست اما شرکت‌کنندگان باید توجه داشته باشند که دید آنها صرفاًٌ انتقادی نباشد و در کنار بیان انتقادات به نکات مثبت هم توجه کنند.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول