اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم پزشکی اراک

مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک از اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید خبر داد.

مرکز  تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید راه‌اندازی می‌شود

سعید چنگیری‌آشتیانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با اخذ این مجوز مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید به عنوان سومین مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی بررسی و حل مشکلات اختلال تیروئیدی را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید عنوان کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز محققان به راحتی خواهند توانست پیرامون مشکلات و علل اختلالات تیروئیدی کار تحقیقاتی انجام دهند.

به گفته وی در حال حاضر مرکز تحقیقات پزشکی و مولکولی و مرکز تحقیقات سلولی و عفونی اطفال در استان فعالیت دارند که با راه‌اندازی این مرکز، تعداد مراکز تحقیقاتی استان به سه مرکز افزایش خواهد یافت.

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: راه‌اندازی این مراکز با سه هدف اصلی صورت می‌گیرد که یکی از این اهداف راه‌اندازی مراکزی است که روی مبانی و موضوعات خاص تخصصی و فوق تخصصی کار تحقیقاتی خاص صورت دهند.

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک تربیت و آموزش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مراکز برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این مراکز اخذ درجه دکتری تخصصی از طریق پژوهشی که دانشجویان در این مراکز انجام خواهند داد، صورت می‌گیرد که اخیرا مجوز جذب چهار دانشجو در مرکز تحقیقات پژوهشکده و مولکولی اخذ شده است.

چنگیزی‌آشتیانی جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته پزشکی عمومی، داروسازی، دامپزشکی و دندانپزشکی را از برنامه‌های آتی در این مرکز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی به عنوان موتورهای پژوهشی و تحقیقاتی یک دانشگاه محسوب می‌شوند، افزود: این مراکز می‌توانند به عنوان موتورهای پژوهشی و تحقیقاتی در تولید مقاله و طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه عمل کنند.

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: بر اساس اساسنامه مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید جلسات مربوط به تعیین رئیس مرکز و معاونان مرکز برگزار شده که ظرف دو ماه آینده رسما با افتتاح سالن اختصاصی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول