اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان:

رشد سرطان در ایران در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان گفت: در زمان حاضر افزایش رو به رشدی را در تمام سرطان‌ها شاهد هستیم.

رشد سرطان در ایران در حال افزایش است

مهری فقیهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سرطان سینه در حالی زمینه‌ساز سرطان دیگر در افراد است که بروز آن به دلیل اختلالات ژنتیکی در فرد باشد یا همان ژن معیوب سرطان پستان سبب‌ساز سرطان دیگر مثل سرطان تخمدان یا ریسک سرطان روده باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان سینه ترس از نمونه‌برداری دارند یا از سوزن زدن به سینه واهمه دارند، اظهار داشت: تنها راه تشخیص سرطان سینه نمونه‌برداری است.

عضو مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان با بیان اینکه لزومی به انجام ام آر ای برای بیماران در طرح غربالگری سرطان سینه وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به هزینه بالای ام آر ای، انجام آن برای تمام بیماران الزامی نیست و در جمعیت خاصی از بیماران که ژن مشکوک به سرطان سینه وجود دارد ملزم به انجام ام آر آی می‌شوند.

وی افزود: سن سرطان سینه در اصفهان به 20 سالگی رسیده که عوامل مختلفی از جمله آلودگی‌های زیست‌محیطی، مواد صنعتی، تغییر سبک زندگی و عوامل ارثی در بروز این نوع سرطان نقش موثری دارد.

فقیهی در مورد نقش قرص‌های ضد بارداری و احتمال افزایش سرطان سینه گفت: مصرف قرص‌های هورمونی مثل استروژن و پروژسترون نقش 100 درصدی در بروز سرطان سینه را ندارد اما بی‌تأثیر هم نیستند.

وی نقش ارث را در بروز سرطان سینه بین پنج تا شش‌ درصد اعلام کرد و گفت: عوامل قطعی در بروز سرطان سینه بالغ بر 10 تا 11 دلیل است که برخی عوامل احتمالی نیز ایجاد کننده سرطان سینه در افراد است.

عضو مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان گفت: بر پایه تحقیقات انجام گرفته در کشورهای اروپایی مشخص شد که نیازی نیست بیماران سرطانی روزانه یک ویتامین یا مولتی ویتامین دریافت کنند بلکه با تشخیص پزشک یا در صورت کمبود ویتامین مصرف آن تجویز می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول