اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر:

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در هوراند ایجاد شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر گفت: بخش هوراند به دلیل تنوع آب و هوایی ویژه منطقه و جنگل‌های طبیعی در آن نیازمند ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی است.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در هوراند ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از هوراند، رضا صدیقی ظهر امروز در جمع مسئولان هوراند وجود گونه‌های متنوع گیاهی با خاصیت‌های دارویی و درمانی را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه و پرورش گیاهان دارویی ذکر کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان دست‌اندرکار در این زمینه شد.
این مقام مسئول با اشاره به وجود بیش از 13 هزار هکتار از جنگل‌های بکر و طبیعی ارسباران در این بخش تصریح کرد: وجود مراتع و منابع طبیعی بالقوه همچنین شناسایی بیش از یک‌هزار و 300 گونه گیاهی نشان از اهمیت ویژه این منطقه است.
رئیس کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی اهر افزود: با توجه به اهمیت گیاهان دارویی، راه‌اندازی صنایع بسته‌بندی و سورتینگ گیاهان دارویی در راستای سیاست‌های اشتغالزایی دولت در منطقه ضروری است.
فرماندار اهر همچنین با اشاره به استعداد منطقه در تنوع گیاهان دارویی، این امر را فرصتی مناسب برای مشارکت مراکز تحقیقاتی به خصوص جهاددانشگاهی در راستای راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در این بخش ذکر کرد و خواستار تحقق این امر از سوی جهاددانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها در بخش هوراند شد.
وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به محصول منحصر به فرد این منطقه که سماق است، اشاره کرد و افزود: سماق طبیعی و ناب روستاهای هوراند یکی از تولیدات مهم منطقه است که نبود بازاریابی مناسب و عدم بسته‌بندی کیفی این محصول باعث شده که درآمد کشاورزان نصیب واسطه‌گران شود.
وی در این جلسه از مسئولان سازمان جهادکشاورزی و بازرگانی خواست با ارائه ساز و کارهای مناسب خرید تضمینی محصولات سماق منطقه را فراهم و با برنامه‌ریزی مناسب زمینه صادرات و تولیدات سماق هوراند را با برند منطقه فراهم کنند.
فرماندار اهر گفت: هم اکنون سالانه81 تن سماق در بخش هوراند تولید می‌شود که امیدواریم با مساعدت وزارت جهادکشاورزی و سازمان منابع طبیعی با اعطای تسهیلات ویژه و حمایت از کشت و توسعه سماق زمینه اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستاییان فراهم شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول