اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی خبر داد

ارسال 600 مقاله به دبیرخانه همایش ملی حبوبات

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از ارسال 600 مقاله به دبیرخانه همایش ملی حبوبات کشور خبر داد.

ارسال 600 مقاله به دبیرخانه همایش ملی حبوبات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر داودی‌راد دقایقی پیش در چهارمین همایش ملی حبوبات کشور اظهار داشت: تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: با فراخوان ارسال مقالات بیش از 600 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 547 مقاله به‌عنوان مقالات قابل بررسی انتخاب و توسط 50 داور مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به محورهای این همایش گفت: این همایش در شش محور اصلی ‌زراعی حبوبات، تنش‌های زیستی و غیر ‌زیستی حبوبات، موضوعات اقتصادی، اجتماعی، بازاریابی و صادرات حبوبات، به‌نژادی و بیوتکنولوژی، نیازهای غذایی، کود و تغذیه و جنبه‌های فنی و مکانیزاسیون کشاورزی حبوبات برگزار می‌شود که در دو روز برگزاری این همایش 25 مقاله به صورت شفاهی و 363 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

داودی‌راد ادامه داد: ارائه دستاوردهای تحقیقات حبوبات کشور، بررسی جایگاه حبوبات در بهبود نظام‌های زراعی، بررسی چالش‌های فراروی تولید حبوبات، بررسی چگونگی به کارگیری فناوری‌های نوین در تولید پایدار حبوبات، بررسی جایگاه حبوبات در تغذیه انسان و تبادل دانش هم‌اندیشی محققان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است که انتظار می‌رود این همایش همچون همایش‌های قبلی دستاوردهای ارزشمندی به همراه داشته باشد.

وی پیرامون اهمیت حبوبات اظهار داشت: حبوبات به‌عنوان منابع غذایی سرشار از پروتئین از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در منابع غذایی برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: حبوبات با سطح زیر کشت 870 هزار هکتار و تولید 508 هزار تن سهم قابل توجهی در تولیدات زراعی کشور را دارا می‌باشد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول