اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی زاهدان:

70 درصد مبتلایان به سل در افغانستان و پاکستان سکونت دارند

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری زاهدان گفت: بیش از 70 درصد مبتلایان به بیماری سل در کشور‌های افغانستان و پاکستان سکونت دارند.

70 درصد مبتلایان به سل در افغانستان و پاکستان سکونت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، ملیحه متانت اظهار داشت: میزان موفقیت درمان در بیماران مسلول در ایران 83 درصد در موارد جدید سل و 72 درصد درمان مجدد گزارش شده است.

وی افزود: طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت یک سوم جمعیت دنیا آلوده به سل هستند.

متانت با بیان اینکه سل از قدیمی‌ترین بیماریهای انسانی است، ادامه داد: سل بدلیل اینکه اغلب از طریق تنفسی منتقل می‌شود، بیش از بیماری ایدز نگران کننده است.

مسئول مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری زاهدان تصریح کرد: دو کشور افغانستان و پاکستان که در همسایگی ایران قرار دارند در زمره 22 کشور بسیار آلوده دنیا از لحاظ ابتلاء به سل هستند و بیش از 70 درصد مبتلایان در منطقه مدیترانه شرقی در این دو کشور سکونت دارند.

وی با اشاره به شناسایی اتباع بیگانه مسلول در سیستان‌و بلوچستان افزود: خوشبختانه با انجام مداخلات مختلف و اطلاع‌رسانی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توانسته است نقش بسزایی در شناسایی به موقع و درمان بیماران مسلول داشته باشد.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت، افق یک‌هزار و 404 بر مبنای افزایش بیماریابی سل ریوی اسمیر مثبت  به بیش از 85 درصد و موفقیت در درمان این گروه به بیش از 90 درصد پیش‌بینی و طرح‌ریزی شده است.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول